نسخه چاپی

مرعشی: مردم، اصلاح‌طلبان را مقصر روی كارآمدن روحانی می‌دانند

سخنگوی حزب كارگزاران می‌گوید روحانی در مقام انشاء حرف‌های خوبی می‌زند اما در عمل با مشكل مواجه است.

به گزارش نما حسین مرعشی در روزنامه سازندگی نوشت: روحانی با کمی تاخیر اما بالاخره اصلاح‌طلبان را به عنوان مخاطب یا به تعبیر خودش شرکای دولت جهت رایزنی و تبادل نظر و بیان انتقادات و همچنین تحلیل شرایط فعلی و آینده ایران به حضور پذیرفت.


از 29 اردیبهشت سال گذشته که روحانی رئیس‌جمهور شده و در این پیروزی اصلاح‌طلبان نقش ویژه‌ای داشته‌اند تا چند روز گذشته هیچ دیدار رسمی و مستقیمی بین دولت و اصلاح‌طلبان صورت نگرفته بود. گام اول را در این راستا رئیس‌جمهوری برداشته است و گام دوم را ما برداشتیم که به این دعوت پاسخ مثبتی دادیم اما گام سوم مرحله عمل به وعده‌هاست. همگرایی فی‌نفسه مسئله مثبتی است اما شرط تداوم آن اقدام و عمل است.


عمده جامعه شاید فکر کنند که اصلاح‌طلبان بانی و باعث همه مشکلات امروز هستند و در این رابطه آنها را مقصر روی کار آمدن روحانی بدانند.


حالا اینکه از ظرفیت‌های اصلاح‌طلبان استفاده نشده تقصیر اصلاح‌طلبان نیست در رابطه با اینکه فشارها بر مردم بیشتر شده عمده احزاب اصلاح‌طلب بالاخص حزب کارگزاران انتقادات جدی را در دفاع از مردم مطرح کرده‌اند و همیشه دفاع از مردم را به دفاع از دولت و مجلس ترجیح داده‌اند.


روحانی در مقام انشا حرف‌های خوب و دقیقی زده اما در مقام عمل باید ببینیم چقدر به این انشای خود اعتقاد دارد. اولین گام مورد انتظار ترمیم کابینه است که باید ببینیم روحانی چقدر در این باره از اصلاح‌طلبان مشورت خواهد گرفت.

رئیس‌جمهوری باید ثابت کند که این دیدارها صرفا جنبه نمایشی ندارد. تیم نزدیک به ایشان تا به امروز ترجیح‌شان این بوده که منهای اصلاح‌طلبان درباره مسائل کشور تصمیم بگیرند.


شراکت ما با دولت یک مدل اقتصادی نیست بلکه باید در تصمیم‌گیری‌ها و در قالب ترمیم کابینه نمود یابد.


یادآور می‌شود طی چند ماه اخیر، کارگزاران ابتدا ضمن بیانیه‌ای تند، دولت روحانی را دولت بزم (و نه رزم) که دچار سوءمدیریت و سرگشتگی است توصیف کرد. سپس سعید لیلاز عضو مرکزیت حزب به یورونیوز گفت اگر چوب خشک جای روحانی بود، با اختیاراتی که او داشت، اقتصاد را بهتر از این مدیریت می‌کرد.


اخیرا هم کرباسچی دبیرکل کارگزاران خواستار استعفای روحانی به خاطر سوءمدیریت و بی‌کفایتی شد.

۱۳۹۷/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...