نسخه چاپی

قطع تبلیغات نژاد پرستانه ترامپ

پخش پیام تبلیغاتی بحث‌برانگیز ترامپ از چند شبكه تلویزیونی متوقف شد.

به گزارش نما، شبکه‌های تلویزیونی ان‌بی‌سی و فاکس‌نیوز و همچنین فیس‌بوک پخش یک پیام تبلیغاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را که به باور منتقدان نژادپرستانه بود، متوقف کردند.

تبلیغ بحث‌برانگیز سی ثانیه‌ای که مورد حمایت کارزار تبلیغات انتخاباتی ۲۰۲۰ ترامپ قرار داشت، تصاویری از برگزاری دادگاه یک مهاجر غیرقانونی مکزیکی را نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۴ به علت کشتن دو افسر پلیس آمریکا محکوم شد.

در ادامه این تبلیغ کوتاه، تصاویری از مهاجرانی که از طریق مکزیک به سمت آمریکا می‌آیند نشان داده می‌شود. منتقدان از جمله برخی از هم حزبی‌های ترامپ این اقدام را به شدت تفرقه‌افکنانه نامیدند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان پیشتر از پخش این تبلیغ به خاطر «نژادپرستانه» بودن آن امتناع کرده بود. ان‌بی‌سی نیز روز دوشنبه اعلام کرد این تبلیغ «عاری از احساس» را دیگر پخش نمی‌کند.

فاکس‌نیوز که ترامپ بار‌ها از آن به عنوان شبکه تلویزیونی محبوب خود نام برده است نیز اعلام کرد دیگر این تبلیغ را پخش نمی‌کند.

فیسبوک هم اعلام کرد دیگر این تبلیغ را نشان نمی‌دهد هر چند کاربران این شبکه اجتماعی همچنان می‌توانند آن را میان خود به اشتراک بگذارند.

این در حالی است که ترامپ از پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد تصمیم چندین شبکه تلویزیونی و اجتماعی برای توقف نشان دادن تبلیغات ستاد انتخاباتی او خودداری کرد. وی گفت: «شما در مورد چیزی با من حرف می‌زنید که من از آن مطلع نیستم. ما تبلیغات فراوانی داریم و آن‌ها بر اساس آماری که داریم اتفاقا موثر هستند.»

ترامپ در پاسخ به انتقادات در مورد توهین‌آمیز بودن این پیام بازرگانی گفت: «خیلی چیز‌ها توهین‌آمیز هستند. سوالات شما توهین‌آمیز هستند.»

این اتفاق در شرایطی رخ داد که رقابت شدید انتخاباتی برای کنترل کنگره میان نامزد‌های دموکرات و جمهوری‌خواه همچنان ادامه دارد. انتخابات میان دوره‌ای روز سه‌شنبه با هدف کنترل مجلس نمایندگان و سنا برگزار می‌شود. هر حزبی که بتواند برنده این انتخابات شود، توانایی مقابله با یا تقویت تصمیمات ترامپ را به دست می‌آورد.

این انتخابات همچنین سرنوشت 36 فرماندار ایالات مختلف آمریکا را هم تعیین می‌کند.

۱۳۹۷/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...