نسخه چاپی

وزیر صهیونیست خواستار ایجاد ائتلاف برای مقابله با ایران و حزب‌الله شد

وزیر ساخت و ساز رژیم صهیونیستی اعلام كرد این رژیم برای خارج كردن ایران و حزب‌الله از سوریه خواستار ایجاد ائتلافی جهانی است.

به گزارش نما، «یوآو گالانت» وزیر ساخت و ساز رژیم صهیونیستی درخواست کرد ائتلافی متشکل از آمریکا، اروپا و روسیه برای خارج کردن ایران و حزب الله از سوریه تشکیل شود.

وی در گفت‌وگویی با روزنامه «جرازولم پست» اعلام کرد: ما نباید اشتباهات خود در لبنان را تکرار کنیم و اجازه حضور نظامی ایران در سوریه را بدهیم. اسرائیل اجازه نخواهد داد «بشار اسد» به سلاح‌های پیشرفته‌ که از ایران و از طریق سوریه به لبنان منتقل می‌شود، دست پیدا کند.

گالانت در ادامه مدعی شد: اسرائیل به تنهایی قادر است ایران را از سوریه بیرون کند اما خواستار ایجاد ائتلافی بین‌المللی شامل تمام کسانی که می‌توانند به ما کمک کنند، است؛ هیچ کشوری نمی‌خواهد ایران در سوریه بماند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود خطر ایران فقط به سوریه منحصر نمی‌شود این کشور اکنون سه کشور عربی را تحت کنترل خود دارد؛ عراق از طریق نظامیان وابسته در این کشور، یمن از طریق حوثی‌ها و لبنان از طریق حزب‌الله. اکنون هم قصد تقویت حضورش در سوریه را دارد.

وی درباره روابط محرمانه میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی گفت: این کشورها هستند که در پشت درهای بسته به سمت اسرائیل می‌آیند به برعکس. ما به شکل کلی به این موضوع نگاه می‌کنیم، دلیل واقعی وجود ندارد که سعودی و کشورهای خلیج (فارس) بخواهند با اسرائیل بجنگند؛ ما منافع مشترک و دشمن مشترکی به نام ایران داریم که سعودی را تهدید می‌کند.

۱۳۹۷/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...