نسخه چاپی

بیرانوند در گفتگو با نما:

اروپا مجری برنامه های آمریكاست

عکس خبري -اروپا مجري برنامه هاي آمريکاست

نماینده ادوار مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: به اعتراف آقای روحانی امروز دیگر آمریكا راه نرفته و قدم برنداشته ای علیه ما ندارد و اگر مقاومت كنیم ناگزیر به دادن امتیاز است


بهرام بیرانوند نماینده سابق مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با نما با اشاره به تناقض در بیان و عمل اروپایی ها در برجام، گفت: اروپا و آمریکا را باید در یک قاب دید و نباید دولتمردان ما قائل به جدایی بین خط اجرائی و برنامه های عملیاتی آمریکا و اروپا باشند.
وی با بیان اینکه دولت باید برای عمل به تعهدات اروپا ضرب العجل بگذارد، اظهار نمود: دولت صریحا"باید مشخص می کرد که در فلان تاریخ اروپا باید اقدام عملیاتی خود را اجرائی نماید نه اینکه تعلل کرده و ناخواسته با اروپا در عقب افتادن عمل به تعهدات خود در موضوع برجام هماهنگ عمل کند.
بیرانوند با انتقاد از هدر دادن فرصت پیشرفت کشور با سرگرم شدن دولت با برجام،افزود: به نظر می رسد دولت درانفعال عمل اروپا و اتلاف زمان برای عمل به تعهدات شریک شده است، تعهداتی که اروپا برای باقی نگه داشتن کشورمان در برجام پذیرفت ولی تاکنون هیچ اقدامی در رابطه با آن انجام نداده است و پیش بینی ما این است که اگر هیچ اتفاق دیگری نیفتد بازی موش و گربه اروپا برای باقی نگه داشتن ما در برجام سالها ادامه خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: آمریکا نفع خود را از برجام برد و به خاطر نگرانی که از خروج ایران از برجام داشت و ترس از اینکه ممکن است در مقابل بدعهدی او اقدامات عملی را از سر گرفته و اجرا کنیم بازی کنونی اروپا در برجام را اجرائی نموده است تا نگرانی خود را رفع کند که متاسفانه دولتمردان ما هم در برهه کنونی مطابق میل او عمل می کنند.
وی با بیان اینکه آمریکا چماق خود را در برجام زد و رفت،اظهار نمود: در این بین اروپا مرتب از دور با نشان دادن تصویر یک هویج به عنوان امتیاز دولتمردان ما را در برجام نگه داشته و برخی مسئولان ما هم به دیدن تصویر این هویج از دور دل خوش کرده و فرصت پیشرفت کشور را با ماندن در برجام هدر می دهند.
وی با اذعان به اینکه تاریخ گواه تقصیر مذاکره کنندگان برجام در ظلم به ملت است،گفت: دولتمردان ما به اندازه اروپایی ها با باقی ماندن در برجام سبب هدر رفتن فرصت های کشور و بروز مشکلات عدیده شدند که قابل گذشت نیست.
بیرانوند با اشاره به ضرورت از سر گیری فعالیت های هسته ای در کشور، افزود: امروز اگر ما مقابل خواسته های آمریکا و اروپا از خود استقلال رای و مقاومت نشان دهیم آنان ناچارند شرایط ما را بپذیرند،چرا که به اعتراف آقای روحانی آمریکا دیگر راه نرفته و قدم برنداشته ای علیه ما ندارد و اگر مقاومت کنیم ناگزیر از دادن امتیاز است البته به شرطی که مسئولان ما دل در گرو اروپا و آمریکا نداشته و باور کنند هزینه تسلیم کمتر از مقاومت نیست و دود تسلیم به چشم مردم می رود.

۱۳۹۷/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...