نسخه چاپی

انگلیس وزیر سابق خزانه داری پاكستان را تحویل می دهد؟

به دنبال برگزاری یك جلسه دیگر از دادگاه رسیدگی به جرایم «اسحاق دار» وزیر سابق خزانه داری پاكستان، نماینده دولت پاكستان اعلام كرد سرانجام انگلیس آمادگی خود را برای تحویل اسحاق دار اعلام كرده است.

به گزارش نما، به دنبال برگزاری یک جلسه دیگر از دادگاه رسیدگی به جرایم «اسحاق دار» وزیر سابق خزانه داری پاکستان، نماینده دولت پاکستان اعلام کرد سرانجام انگلیس آمادگی خود را برای تحویل اسحاق دار اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: اسلام آباد اخیرا برای تحویل مجرمین دو کشور با لندن معاهده‌ای را امضا کرده است که طبق آن می‌توان به بازگرداندن اسحاق دار امیدوار بود.

گزارش‌ها حاکی است وزارت کشور انگلیس تحقیقات اولیه برای اثبات جرایم اسحاق دار آغاز کرده و پرسشنامه‌ای که 17 سوال در آن وجود دارد را برای وزارت خارجه پاکستان فرستاده است.

از سوی دولت پاکستان، سازمان بازرسی این کشور موظف است تا به سوالات وزارت کشور انگلیس پاسخ داده و این وزارت خانه را قائل کند که اسحاق دار را تحویل پاکستان دهد.

«ثاقب نثار» رئیس دادگاه عالی پاکستان در این خصوص گفت: اسحاق دار به بهانه بیماری از کشور گریخته است ولی گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیماری او چندان جدی نیست .

ثاقب نثار اظهار داشت: ادعا اسحاق دار مبنی بر اینکه هر زمان عدل و انصاف حاکم شد به پاکستان بازمی‌گردم نیز پذیرفتنی نیست، زیرا در حال حاضر نیز تمام احکام ما طبق قانون اساسی صادر می‌شود.

وزیر سابق خزانه‌داری پاکستان متهم است که اموالی را به نام خود ثبت کرده که محل تامین هزینه خرید آنها مشخص نیست و ارزش آنها بسیار بیشتر از حقوق قانونی او می‌باشد.

وی ماه چندین ماه است که از ترس پیگرد قانونی به لندن گریخته است تا به سرنوشت نواز شریف دچار نشود.

۱۳۹۷/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...