نسخه چاپی

فوت ٣١١ نفر ناشی از حوادث گاز طبیعی

رئیس HSE شركت ملی گاز ایران گفت: در سال گذشته در بخش حوادث گاز طبیعی، ۱۱۰ نفر به‌دلیل اشتعال و انفجار فوت كردند و ۲۰۱ نفر مرگ خاموش ثبت شده است.

به گزارش نما، رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران گفت: در سال گذشته در بخش حوادث گاز طبیعی، ۱۱۰ نفر به‌دلیل اشتعال و انفجار فوت کردند و ۲۰۱ نفر مرگ خاموش ثبت شده است.

به گزارش قانون به نقل از تسنیم ، محمدرضا یوسفی پور رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران در نشستی خبری اظهار داشت: 60 درصد دلیل مرگ خاموش، دودکش است و این سوال وجود دارد که چرا دودکش در این ایران مسوول واقعی ندارد؟ از وزارت راه خواهش می‌کنیم به این موضوع رسیدگی کنند.

وی افزود: همچنین حدود 26 درصد تلفات مرتبط با گاز مونوکسیدکربن ناشی از نواقص وسایل گازسوز، حدود 10 درصد عدم تهویه مناسب و حدود پنج درصد استفاده از وسایل پخت و پز است.

یوسفی‌پور با بیان اینکه سرانه حوادث ناشی از مرگ خاموش در سال 1396 نسبت به سال 1395 به ازای هر مشترک، ٢٣ درصد کاهش داشته است، گفت: حدود ١٦سال است که مسئولیت کنترل ایمنی و فنی لوله‌کشی داخلی بر عهده شرکت ملی گاز نیست، اما این شرکت مسئولیت اجتماعی خود را حفظ کرده است

وی ادامه داد: اما وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و...نیز در این حوزه مسئولیت دارند و باید بیش از پیش به این مسئله مهم ورود و توجه داشته باشند.

یوسفی‌پور از فوت ٣١١ نفر ناشی از حوادث گاز طبیعی در سال 1396 خبر داد و گفت: از این تعداد 110 نفر به‌دلیل اشتعال و انفجار فوت کردند و 201 نفر مرگ خاموش ثبت شده است و به‌طور کلی فوت ناشی از آتش‌سوزی و انفجار در استان‌های تهران و خوزستان بیش‌تر و مرگ خاموش در استان‌های آذربایجان و تهران بیش‌تر بوده است.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه "تلفات در آتش‌سوزی و انفجار ناشی از گاز طبیعی، زیر یک درصد افزایش داشته و این درحالی است که سالانه میزان مشترکین گاز طبیعی، چهار درصد افزایش می‌یابد"، گفت: در سال 1396 نسبت به سال قبل از آن، استان‌های خراسان شمالی و سمنان از نظر حادثه‌خیزی در رده بالا قرار گرفته‌اند اما سال 1395 استان اردبیل پرحادثه بود که این استان در سال 1396 وضعیت بهتری پیدا کرد.

یوسفی‌پور وضعیت استان سمنان را حادثه‌خیزی با میزان بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: میزان حادثه در استان همدان و استان چهارمحال و بختیاری که بسیار سرد است، بسیار کم بوده اما در استانی مثل بوشهر که هوای گرمی دارد، حادثه‌ بیشتری ثبت شده که این نشان می‌دهد دمای استان در میزان حادثه‌خیزی تاثیری ندارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 1374 تا انتهای سال 1396 حدود 2 هزار و 500 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور توزیع شد که موجب پیشگیری از حدود یک میلیارد و 800 میلیون تن آلایندگی هوا شده است.

یوسفی‌پور تصریح کرد: از وزارت راه می‌خواهیم مبحث ٢٢ مقررات ملی ساختمان را اجرا کند، همچنین مبحث ١٧ این مقررات ملی را بازنگری و به‌روزسازی کنند و نمایندگان نظام مهندسی نظارت مسئولانه در الزامات ایمنی داشته باشند.

۱۳۹۷/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...