نسخه چاپی

عقب‌نشینی طلا از صعود

قیمت طلا روز چهارشنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار، از بالاترین قیمت پنج هفته گذشته كه روز سه شنبه به آن صعود كرده بود، عقب‌نشینی كرد و كاهش یافت.

به گزارش نما، برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲۳۴.۷۱ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۰.۲ دلار رسید.

به گفته برایان لو، مدیرکل شرکت "گلد سیلور سنترال"، طلا تحت تاثیر نرخ دلار قرار دارد . حرکت امروز طلا، تصحیح قیمت است زیرا قیمت این فلز دیروز افزایش قابل توجهی داشت.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ حدود ۰.۱ درصد رشد کرد.

به گفته تحلیلگران، نگرانیها نسبت به رشد اقتصادی، این احتمال را تقویت کرده که روند افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا آهسته شود.

دلار پس از این که جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته گفت: نرخ‌های بهره پایین محدوده خنثی هستند و انتظارات را برای پایان یافتن سیکل افزایش نرخ‌های بهره برانگیخت، تحت فشارهای کاهشی قرار گرفت.

همزمان با اوج گیری نگرانی نسبت به رشد اقتصادی جهانی، بازارهای سهام آسیا با دنبال کردن وال استریت، در معاملات روز چهارشنبه در سطح پایین‌تری ایستادند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز گذشته تهدید کرد اگر به توافق مطلوب با پکن دست پیدا نکند، تعرفه سنگینی روی واردات کالاهای چینی اعمال خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲۲۶.۴۹ دلار رسید. این فلز که روز جمعه برای نخستین بار از مرز ۱۲۰۰ دلار عبور کرده بود، روز سه شنبه به قیمت طلا نزدیک شد.

جوناتان باتلر، تحلیلگر میتسوبیشی در این باره گفت: ثابت ماندن عرضه و رشد تقاضا، علاقه سفته بازان به پالادیوم را جلب کرده و به بالا رفتن قیمت این فلز کمک کرده است.

این فلز که عمدتا در دستگاه‌های کاهش آلودگی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از اواسط اوت حدود ۴۹ درصد رشد کرده است.

با این حال برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کردند روند صعودی پالادیوم ممکن است خاتمه پیدا کند و در سطوح بالای قیمت، معامله‌گران به سودگیری اقدام کنند.

شاخص توان نسبی ۱۴ روزه پالادیوم حدود ۷۷ واحد است. عدد بالای ۷۰ واحد نشان می‌دهد یک کالا به وضعیت بیش خرید رسیده و ممکن است بزودی با تصحیح قیمت روبرو شود.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۴.۴۶ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۸ درصد سقوط کرد و در ۷۸۸.۹۰ دلار ایستاد.

۱۳۹۷/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...