نسخه چاپی

كمپین صدها ژنرال اسرائیلی برای اجرای طرح صلح عربی

صدها تن از ژنرال‌های ارشد سابق اسرائیلی كمپینی را برای اجرای طرح صلح عربی درباره سازش میان فلسطین و اسرائیل به راه انداختند.

به گزارش نما، صدها تن از ژنرال‌های ارشد سابق در ارتش اسرائیل، موساد، شاباک و پلیس کمپینی را با عنوان "زمان طلاق از فلسطینی‌ها فرا رسیده است" به راه انداختند.

این ژنرال‌ها جنبشی را با عنوان "رهبران حامی امنیت اسرائیل" در سال ۲۰۱۴ تأسیس کردند که شامل ۱۰۳ افسر بود اما بعدا ۱۷۰ افسر دیگر به آن پیوستند.

این جنبش در همان سال پیامی را درباره صلح با فلسطین برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل فرستاد. آن‌ها در این پیام اعلام کردند که مجموع خدمت نظامی و امنیتی که این ژنرال‌ها انجام داده‌اند به ۹ هزار سال می‌رسد و همین مسئله موجب شده آن‌ها مهارت و تجربه زیادی در امور استراتژیک کسب کنند درنتیجه معتقدند که ارتش در زمان صلح قادر به حمایت از اسرائیل است و هیچ گونه توجیه امنیتی واقعی برای ممانعت از پیشبرد روند صلح براساس اصل تشکیل دو کشور وجود ندارد بلکه چنین صلحی بهترین ضامن برای امنیت اسرائیل است.

دنی یاتوم، رئیس اسبق موساد در این باره گفت: نتانیاهو با این بهانه که شریک فلسطینی وجود ندارد از پیشبرد روند صلح خودداری می‌کند اما این یک بهانه واهی است. حتی اگر بخواهیم این را باور کنیم نباید دست بسته بنشینیم بلکه باید خودمان کاری کنیم و از دیگران انتظار نداشته باشیم.

وی گفت: نتانیاهو به خوبی می‌داند چه کاری باید انجام دهد. اگر او شجاعت لازم را برای طرح اقدامات امنیتی داشت فشار امنیتی بر فلسطینی‌ها را کاهش می‌داد و رهبران فلسطینی را به تغییر موضع خود وادار می‌کرد و حتی کشورهای عربی را وارد این روند می‌کرد تا شرایط برای مذاکره فراهم شود.

دانی یاتوم گفت: سیاست جدی اسرائیل علیه حماس و حزب‌الله سیاست خوبی است اما نباید فراموش کنیم که موضوع فلسطین پایه و اساس است. دولت نباید اراضی "ج" در کرانه باختری را به اسرائیل ملحق کند چراکه این اقدام تأثیر ویرانگری در ابعاد امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای ما دارد.

وی از نتانیاهو و وزرایش خواست روند عملیات الحاق اراضی را متوقف کنند.

۱۳۹۷/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...