نسخه چاپی

ایمن سازی بخشی از خط ۷ مترو

گفت: روند فعالیت در مترو و نوسازی ناوگان شركت واحد رضایت‌بخش نیست با این روش بعید است به اولویت ها و اهداف اعلام شده برسیم در خط 7 مترو با چنگ و دندان بخشی از مسیر ایمن‌سازی شد.

به گزارش نما، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: اصل مشکل در توسعه مترو نبود منابع مالی است. البته هزینه‌هایی که سال گذشته پیش‌بینی شده بود به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه اشکال اساسی این است که برخی فکر می‌کنند اگر بنشینند برایشان پول می‌آید یا اعتباری از آسمان برایشان نازل می‌شود، گفت: ظرفیت‌های قانونی داریم که باید پیگیری شود مانند مطالبات شهرداری از دولت. به عنوان مثال همین دو رقم اخیری که دولت در خصوص یارانه بلیت مترو و اتوبوس پرداخت کرده بسیار خیلی ربطی به پیگیری شهرداری نداشت و سازمان همیاری شهرداری ها و وزیر کشور به دلیل پیگیری‌هایی که انجام دادند ( آن هم به خاطر موضوع اربعین) این رقم ناچیز پرداخت شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌ها در وصول مطالبات نیازمند داشتن تعاملات مناسب با دستگاه‌ها است، کسی که نمی‌تواند با شورا و راهنمایی و رانندگی تعامل کند چطور می‌تواند با سایر دستگاه‌ها برای دریافت مطالبات تعامل کند.

وی همچنین به موضوع درآمدهای پایدار در تهران اشاره کرد و گفت:‌ بیش از یک سال و اندی است که از مدیریت جدید شهری می‌گذرد و هیچ درآمد پایداری ایجاد نشده است حتی مواردی را هم که الزام کرده‌ایم به دنبالش نرفته اند؛ تا تعامل نباشد منابع درآمدی نیز نخواهد بود.

علیخانی با بیان اینکه کار به کندی پیش می‌رود،‌گفت: روند فعالیت در مترو و اتوبوسرانی رضایت‌بخش نیست با این روند بعید است به اولویت ها و اهداف برسیم در خط 7 مترو با چنگ و دندان بخشی از مسیر ایمن‌سازی شد اما تأکید می‌کنم که روند کند است و باید شهردار تهران فکری برای مدیریت حمل و نقل و مترو بکند.

وی با بیان اینکه تاکنون هشدارها و تذکرهای لازم را داده‌ایم،‌ گفت: اگر روند به همین منوال ادامه داشته باشد از ابزارهای قانونی استفاده می‌کنیم البته آقای حناچی به تازگی منصوب شده و ما هم انتظار نداریم که یک شبه همه مشکلات رفع شود. شهردار تهران اولویت‌ها را قبول دارد ما هم فرصت لازم را می‌دهیم اگر اتفاقی افتاد حمایت می‌کنیم اما اگر بخواهد همین روند ادامه پیدا کند از ابزارهای قانونی استفاده می کنیم.

۱۳۹۷/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...