نسخه چاپی

راز كوچك صنعت نفت آمریكا

بزرگترین پالایشگاه نفت آمریكا به همراه دیگر شركت‌های نفتی كمپینی مخفیانه برای جلوگیری از افزایش استاندارد مصرف سوخت به راه انداخته‌اند .

به گزارش نما، صنعت نفت آمریکا درگیر یک کمپین عمومی سری برای نادیده گرفتن استانداردهای مصرف سوخت در آمریکاست .

یکی از اصلی ترین بازیگران این کمپین، بزرگترین پالایشگاه نفتی این کشور است: ماراتون پترولیوم. ماراتون به همراه دیگر شرکت‌های نفتی کمپینی مخفیانه برای جلوگیری از افزایش استانداردهای سوخت به راه انداخته‌اند. این کمپین ادعا می‌کند آمریکا دیگر نیازی به استانداردهای سوخت ندارد چون حالا یک تولید کننده بزرگ نفت است .

در نامه‌ای که به برخی اعضای کنگره آمریکا فرستاده شده بود، آمده است:« چون دیگر نگران کمبود نفت نیستیم، آمریکایی ها می توانند در مورد اتومبیل های متناسب با نیازهایشان حق انتخاب داشته باشند» .

بیشتر بحث در مورد استانداردهای مصرف سوخت که قرار بود تا سال 2025 به 50 مایل در هر گالن برسد، بر موقعیت صنعت خودرو سازی تمرکز دارد . ولی کالیفرنیا هنوز هم اجازه دارد استانداردهای خودش را برای سوخت داشته باشد چیزی که ترامپ در حال مبارزه با آن است و قصد دارد در ابتدای سال 2020 استاندارد فدرال را 37 مایل در هر گالن تثبیت کند .

صنعت خودروسازی در ابتدا دولت ترامپ را تحت فشار قرار داد تا استانداردهای مصرف سوخت را پایین بیاورد ولی بعد دریافت که با این کار با قوانین سخت و محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد. استانداردهای مختلف برای ایالتهای های مختلف نیازمند این است که خودروسازان اتومبیل های متفاوتی برای بازار های متفاوت بسازند. چیزی که بسیار مشکل ساز است و از استانداردهای ملی سخت‌تر خواهد بود .

درحالیکه تمرکز رسانه بر درگیری بین خودروسازان، طرفداران محیط زیست و دولت ترامپ بود، پالایشگاههای نفت کمپینی به راه انداختند برای متقاعد کردن مردم به این که دیگر نیازی به استانداردهای مصرف سوخت ندارد .

هدف از این کار واضح است: خودروهای کارآمدتر مثل خودروهای هیبریدی و الکتریکی باعث کاهش فروش بنزین پالایشگاه ها خواهند شد. در حالی که خودروسازان نگران پیروی از استانداردهای سخت دولت هستند، پالایشگاه ها می خواهند سوخت بیشتری بفروشند .

نادیده گرفتن استانداردهای مصرف سوخت یعنی صنعت پالایشگاهی 350 هزار تا 400 هزار بشکه در روز بنزین بیشتری می فروشد.

جلوگیری از افزایش استانداردهای خودرو باعث افزایش تقاضای نفت در آمریکا بین 221 هزار و 642 هزار بشکه در روز تا سال 2030 خواهد شد .

برخی متخصصان معتقدند این مسئله تأثیر زیادی بر انتشار گازهای گلخانه ای در آمریکا خواهد گذاشت .

ولی پالایشگاه‌های نفت آمریکا کنار نمی نشینند تا شاهد کاهش فروششان به خاطر قوانین فدرال باشند .

۱۳۹۷/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...