نسخه چاپی

بوئینگ ۸۰۶ هواپیما در سال ۲۰۱۸ تولید كرد

شركت بوئینگ ۸۰۶ هواپیما در ۲۰۱۸ تحویل داد و عنوان بزرگترین هواپیما ساز دنیا را در هفتمین سال پیاپی به دست آورد.

به گزارش نما، شرکت بوئینگ 806 هواپیما در 2018 تحویل داد و عنوان بزرگترین هواپیما ساز دنیا را در هفتمین سال پیاپی به دست آورد .

سهام این شرکت نیز در سال 2018 ، 3.9 درصد بالا رفت و به 340.90 دلار رسید که بزرگترین درصد بدست آمده در میانگین صنعتی داو جونز بود .

ایرباس، رقیب اروپایی بوئینگ که قرار است ارقامش را در روز چهارشنبه اعلام ‌کند، پس از بویینگ قرار دارد و اعلام کرد 800 هواپیمای جت آن منتظر حسابرسی نهایی هستند .

جیم کوریدور، تحلیلگر تحقیقات CFRA گفت:« در کل، بویینگ دارد سهم بازار را از اصلی ترین رقیبش، ایرباس می گیرد و تقاضای تجاری و نظامی خوبی برای آن وجود دارد» .

ایهسین مونیر، معاون ارشد رئیس فروش و بازاریابی بویینگ گفت:« علاوه بر ادامه تقاضا برای 737MAX فروش خوبی هم در تمام هواپیماهای پهن پیکر (دو راهرویی) خود داشتیم» .

بویینگ برای کم کردن مشکل زنجیره عرضه به گسترش ظرفیت تولید در تولید کنندگانی کمک کرد که در سال جاری کارگر استخدام کرده بودند. این کارگران شامل بازنشسته ها هم می شدند.

شرکت اسپیریت ایروسیستمز، بزرگترین تولید کننده بوئینگ در ماه اکتبر اعلام کرد همچنان درحال تامین درخواست های فزاینده برای قطعات این هواپیما است .

افزایش سفارش ها

همچنین به نظر می‌رسد بوئینگ ایرباس را در تعداد سفارش ها هم در 2018 شکست داده است. این هواپیما سازی 893 سفارش خالص بدون محاسبه سفارش های لغو شده داشت .

در این بین، ایرباس نوامبر را با 380 سفارش خالص به پایان رساند. از آن زمان تا حالا هم معامله هایی برای 220 هواپیمای دیگر را قطعی کرده است .

طبق منابع صنعتی، ایرباس 150 قرارداد دیگر هم با شرکت های آسیایی بسته که به زودی اعلام می‌شوند. تقاضای چین برای بویینگ هم بالا رفته است .

سفارش های بوئینگ و ایرباس در مقایسه با سال 2017 به خاطر درگیری های تجاری و رشد کند اقتصاد جهان کاهش یافته است ولی مقدار فروش هر دوی آنها افزایش داشته چون از قبل سفارش گرفته بودند .

۱۳۹۷/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...