نسخه چاپی

افت قیمت نفت به ۳۵ دلار در صورت بروز ركود در اقتصاد جهان

بانك آمریكایی مریل لینچ پیش بینی كرد قیمت نفت خام در صورت بروز ركود در اقتصاد جهان تا ۳۵ دلار در هر بشكه در سال ۲۰۱۹ كاهش می یابد.

به گزارش نما، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت احتمال بروز یک رکود جهانی وجود دارد ولی فکر نمی‌کنم تاثیر مهمی بر اقتصاد بگذارد .

الفالح گفت سیستم های تنظیمی انعطاف پذیری زیادی به اقتصاد جهان داده‌اند. شرکت‌ها و دولت‌ها موقعیت های مالی بهتری دارند. من یک رکود دوره ای را غیرمحتمل نمیدانم. دیر یا زود یک رکود خواهیم داشت ولی فکر نمی‌کنم شوک بزرگی برای اقتصاد جهان باشد و به اقتصاد جهان ضربه بزند .

احتمال وارد شدن اقتصاد جهان به یک رکود در سال جاری در دو ماه گذشته با گمانه پردازی هایی در مورد آمریکا و مخصوصا آلمان شدت گرفت که باعث شد بانک آمریکایی مریل لینچ پیش بینی قیمت نفت خام را تغییر دهد و آن را تا 35 دلار در هر بشکه برای نفت برنت پایین بیاورد، البته در صورتی که سناریوی رکود به واقعیت تبدیل شود .

در هر صورت، الفالح نگران نیست. او اشاره کرد:« تقاضای نفت در سال جاری همچنان بالا خواهد بود و هر گونه تاثیر کند شدن اقتصاد و یا حتی رکود اقتصادی موقتی خواهد بود» .او همچنین گفت که آماده است در صورت لزوم کاهش تولید خود را بیشتر کند تا اطمینان دهد که هر اتفاقی برای اقتصاد جهان بیافتد، تاثیر شدیدی بر قیمت نفت نخواهد گذاشت .

او اضافه کرد:«در بخش عرضه مراقبیم در صورت تحت تاثیر قرار گرفتن تقاضا، پاسخ مناسب بدهیم. اگر به گروه اوپک و متحدانش نگاه کنید، کل تولید ما نزدیک به 50 میلیون است، تغییر 5 درصدی هیچ چالشی برای ما نخواهد بود» .

خونسردی الفالح در مورد انرژی های تجدید پذیر هم جالب بود. او گفت که در مورد پیشروی انرژی های تجدید پذیر در قلمروی نفت نگران نیست. وی اشاره کرد تلاش برای مقابله با تغییرات جوی باید بر مدیریت تولید کربن متمرکز شود نه ارتقای یک منبع انرژی نسبت به منابع دیگر. او اضافه کرد که انرژی های تجدیدپذیر تنها برای زغال سنگ تهدید هستند که جای آن را در تولید برق بگیرند نه نفت .

۱۳۹۷/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...