نسخه چاپی

ترزا می‌» و سیاست‌هایش علت اصلی نابسامانی‌های انگلیس

رای الیوم در گزارشی ضمن اشاره به مشكلات جدی كه برای انگلیس پیش آمده است تاكید كرد «ترزا می‌» و سیاست‌هایش علت اصلی نابسامانی‌های این كشور هستند.

به گزارش نما، روزنامه رأی الیوم با واکاوی اوضاع نابسامان انگلیس نوشت علت مشکلات کنونی نبود جایگزین برای ترزا می، نخست‌وزیر این کشور است و اینکه وی منافع شخصی خود و حزبش را بر منافع کشور و شهروندان ترجیح می‌دهد و در واقع کشور انگلیس کشتی در حال غرقی است که به سرعت به سمت فاجعه‌ای سیاسی و اقتصادی پیش می‌رود.

رأی الیوم در ادامه نوشت: برای درک اینکه چگونه نخبه‌های سیاسی با سقوط خود کشورشان را به سمت نابسامانی، رکود و سرنوشتی نامعلوم سوق می‌دهند باید اوضاع کنونی انگلیس و مسئله خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برکسیت) را بررسی کرد. انگلیسی که می شناختیم تمام شد. احتمال فروپاشی این کشور بسیار قوی بوده و خروج آن از اتحادیه اروپا قطعی است و چه بسا این امر به خروج انگلیس از مجموعه کشورهای بزرگ نیز بیانجامد، مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد، اما دوران ما، دوران معجزه ها نیست.

انگلیسی‌ها اعم از سیاستمداران و شهروندان، دولت و مخالفان آن، موافقان حضور این کشور در اتحادیه اروپا یا مخالفان آن، همه و همه می‌دانند چه می خواهند، اما آنکه خواستار باقی ماندن در اتحادیه اروپاست نمی‌داند چگونه می توان در این اتحادیه ماند و آنکه خواستار خروج از آن است نمی داند راه خروج کدام است؟

سیاستمداران انگلیس به عنوان نمایندگان دموکراسی قدیم در دنیای مدرن، دچار نوعی اسکیزوفرنی هستند و نمی دانند چگونه باید به خود، کشور و شهروندانشان کمک کنند و در امتحان اتحادیه اروپا یا برکسیت به سختی شکست خورده‌اند.

جدایی و اختلاف سرفصل اصلی است: اختلافات در دولت، بین مخالفان و در حزب حاکم وجود دارد، کشوری چند تکه که دچار نوعی سردرگمی است بی‌آنکه سران فرهیخته‌ای در دولت یا بین مخالفان داشته باشد و هیچ قطب نمایی هم نیست که راه خروج از این بیراهه را نشان بدهد.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در دو سالی که قدرت را در دست داشته، تصمیم جدی نگرفته است. وی برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را خواستار شد اما حزب دلخواه او اکثریت پارلمان را از دست داد. ترزا می دو سال برای دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا مذاکره کرد اما این توافق در چند دقیقه به طور حقارت آمیزی در پارلمان نابود شد. وی تلاش کرد جریانی در حزبش را که خواستار خروج از اتحادیه اروپا بود راضی نگه دارد، حتی با وجود آنکه خود مخالف این امر بود، موفق نشد جریانی را که طرفدار وی و سیاست هایش بودند، با خود همراه کند، اما با وجود این شکست‌ها او همچنان در رأس قدرت و حکومت و رئیس یک حزب است، آیا حماقت سیاسی بیشتر از این هم می‌شود؟

در ادامه گزارش رای الیوم آمده است: اگر جویای علت این موضوع عجیب و غریب هستید به شما می‌گویم: علت، نبود جایگزین است و اینکه «می» منافع شخصی خود و حزبش را بر منافع کشور و شهروندان ترجیح می دهد. او سر جای خود باقی است در حالی که انگلیس به سرعت در حال غرق شدن است...همه چیز در این کشور رو به نابودی است، پوند استرلینگ، شاخص بورس که تا به الان تا هزار واحد سقوط کرده است و حتی خدمات عمومی و در این میان تنها میانگین جنایت و بیکاری رو به افزایش است.

اینکه ترزا می بتواند رأی اعتماد از پارلمان بگیرد مسئله مهمی نیست و اولویتی درجه دو است؛ اینکه او بتواند چند ماه دیگر حضور انگلیس در اتحادیه اروپا را به امید اصلاح توافق کنونی یا حتی دستیابی به توافقی جدید تمدید کند نیز اهمیتی ندارد. مهم این است که انگلیس اکنون دستخوش نابسامانی بی‌سابقه‌ای شده، کشتی آن در حال غرق است و به سرعت به سمت فاجعه‌ای سیاسی و اقتصادی پیش می رود و هر چیزی غیر از این تنها بازی با کلمات و ادعاهای کسانی است که خود را به عنوان کارشناس و تحلیلگر جا زده‌اند.

۱۳۹۷/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...