نسخه چاپی

كوبیدن بر طبل دوقطبی!

آقای رئیس جمهور فیلترینگ واقعی فراموشی وعده ها و سانسور مشكلات مردم است!

عکس خبري -آقاي رئيس جمهور فيلترينگ واقعي فراموشي وعده ها و سانسور مشکلات مردم است!

رئیس‌جمهور دیروز در دیدار با مدیران ارشد وزارت ارتباطات، دوقطبی فلیترینگ و آزادی را مطرح كرد.


رئیس‌جمهور دیروز در دیدار با مدیران ارشد وزارت ارتباطات، دوقطبی فلیترینگ و آزادی را مطرح کرد. در همین راستا ذکر چند نکته درباره سخنرانی دیروز رئیس‌جمهور ضروری است:
1ـ در یک ارزیابی کلی می‌توان گفت به نظر نمی‌رسد نهاد یا سازمانی موافق فیلترینگ در فضای مجازی باشد؛ اما آنچه مهم است، لزوم مدیریت فضای مجازی در کشور است. اگرچه فضای مجازی می‌تواند برای هر کشوری یک فرصت باشد؛ اما خطرهایی نیز دارد که خسارت‌هایش جبران‌ناپذیر است؛ از این رو با توجه به آمار جمعیتی کشور، ‌بیشترین درصد هرم سنی در کشور ما بین 25 تا 40 سال است که نشان می‌دهد جمعیت کشور جوان و در مرحله خطرپذیری قرار دارد. بنابراین نظارت بر فضای مجازی امری بدیهی و مسلم است؛ اگرچه ممکن است نحوه نظارت بر این فضا متفاوت باشد.
2ـ حضور نزدیک به 40 میلیون نفر در یک پیام‌رسان خارجی، بدون شک پیامدهای امنیتی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای کشور دارد. از سوی دیگر، در پاسخ به اینکه مردم در انتخاب نوع پیام‌رسان آزادند، باید گفت شرایط در کشور ما به گونه‌ای بود که مردم مجبور به استفاده از یک پیام‌رسان شده‌اند و فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی در ایران در مدت زمان خاص اتفاق افتاد که هنوز پیام‌رسان داخلی به مردم معرفی نشده بود؛ از این رو مردم به ناچار به تلگرام گرایش پیدا کردند. بنابراین اعمال فیلترینگ باید همزمان با تقویت پیام‌رسان‌های داخلی صورت بگیرد. امروز باید دولت جوابگو باشد که چه اقدامی در ایجاد شبکه ملی اطلاعات انجام داده است؟ دولت‌های یازدهم و دوازدهم در طول شش سال گذشته آیا در تقویت پیام‌رسان‌های داخلی به اندازه تلاش برای حفظ یک پیام‌رسان خاص خارجی اقدامی انجام داده‌اند؟!
در پایان با اشاره به سخنرانی دیروز رئیس‌جمهور محترم، باید گفت اعمال محدودیت در همه کشورهای جهان، برای ایجاد یک فضای امن امری پذیرفته شده و بدیهی است که کشور ما نیز باید به سمت ایجاد و تقویت شبکه ملی اطلاعات حرکت کند. خواسته‌ای که رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار به آن اشاره کرده‌‌اند. ناگفته نماند که فضای کنونی کشور با توجه به هجمه سنگین رسانه‌ای دشمن، به همدلی و همگرایی نیاز دارد و طرح سخنانی که سبب ایجاد شکاف و دوقطبی شود، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

۱۳۹۷/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...