نسخه چاپی

آرزوی قشنگ رئیس دفتر روحانی برای كشور

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: مهم این است كه بتوانیم یك توازنی در كشور به وجود بیاوریم و این شكاف طبقاتی را كه در گذشته بود و تمام امكانات در تهران و برخی از شهر‌های بزرگ وجود داشت؛ ساماندهی كنیم.

به گزارش نما، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوربا اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در دولت‌های مختلف، گفت: اگر بخواهیم این سوال را در سطح کلان پاسخ دهیم باید گفت که مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی و مهمترین میراثی که حضرت امام"ره" برجای گذاشت گرفتن حکومت از یک شخص یعنی شاه بود و این حکومت در اختیار مردم قرار گرفت.

واعظی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر رای مردم است؛ گفت: در چهل سال گذشته ما حدود ۳۸ انتخابات را داشتیم؛ حتی بسیاری از کشور‌های دموکراسی غربی هم این افتخار را ندارند که تقریبا سالی یک‌بار انتخابات برگزار کنند؛ تصمیم گیری، جهت گیری و اداره این نظام بر عهده منتخبین مردم بوده و متعلق به خود مردم است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی، عدم وابستگی به کشور‌های بیگانه است، تصریح کرد: اینکه ما بتوانیم روی پای خود بایستیم؛ به قدرت‌های بزرگ شرق و غرب وابسته نباشیم و متکی به داخل کشور باشیم از ویژگی‌های بارز عدم وابستگی به حساب می‌آید. بحث دیگر هم موضوع استقلال است و بخش عمده آن این است که استقلال را به طور جدی در روابط سیاسی خود دنبال کنیم و خودمان برای منافع خودمان تصمیم بگیریم.

واعظی ادامه داد: در ارتباط با مسائل اقتصادی مهم این است که بتوانیم یک توازنی در کشور به وجود بیاوریم؛ این شکاف طبقاتی را که در گذشته بود و تمام امکانات در تهران و برخی از شهر‌های بزرگ وجود داشت؛ ساماندهی کنیم و بتوانیم عدالت اجتماعی را از منظر اقتصادی به وجود بیاوریم به گونه‌ای که در مناطق محروم، روستا‌های کشور و در شهر‌هایی که از نظر جمعیت در درجه دو، سه و چهار قرار دارند؛ امکانات به طور مناسب توزیع شود. البته برخی از شهر‌ها متاسفانه از نظر خشکسالی و شرایط جغرافیایی در وضعیتی هستند که تامین رفاه به صورت کامل برای آن‌ها سخت است اما تلاش دولت‌ها این بوده که این رفاه به صورت حداکثری ایجاد شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه توجه به قشر محروم و کاهش شکاف طبقاتی از جمله اولویت‌های انقلاب اسلامی بوده است، افزود: مسائل فرهنگی هم جزو موارد مهم به حساب می‌آید؛ به این خاطر که به طور اساسی انقلاب ما، انقلاب فرهنگی است و بر پایه اعتقادات و مبانی اسلامی و اخلاقی ایجاد شده است و مسئله فرهنگی هم جزو اهدافی است که انقلاب همواره دنبال کرده است.

واعظی در پاسخ به این سوال که دولت‌ها تا چه اندازه در تحقق دولت اسلامی موفق بودند، گفت: بالاخره هیچ چیز مطلق نیست؛ همه دولت‌ها توفیقات و ضعف‌هایی داشتند؛ از طرفی کشور ما با همه محدودیت‌ها و تحولاتی که در دنیا و منطقه وجود‌ دارد، پیش رفته است. به همین خاطر تلاش دولت‌های بعد از انقلاب همواره بر این اساس بوده است که به اهداف حضرت امام «ره» و منویات مقام معظم رهبری در طول این چند سال دست پیدا کنند.

۱۳۹۷/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...