نسخه چاپی

سال واگذاری قدرت به جوانان

انتقال قدرت به جوانان در مهم ‌ترین نهاد مردمی نظام

عکس خبري -انتقال قدرت به جوانان در مهم ‌ترين نهاد مردمي نظام

از نگاه جوانان انقلابی و جهادی كشور هیچ بن‌ بستی در كشور وجود ندارد و آنها این روحیه را دارند كه در برخورد با چالش‌ها، با «حزم» و «تدبیر انقلابی» و «درك واقعیت‌های میدان» به سلامت عبور كنند.

به گزارش نما ،برخی به طنز و شوخی، سال 98 را سال تودیع و معارفه می‌دانند. سالی که قرار است نسل اول و دوم انقلاب، هنر خود را در واگذاری «قدرت»،‌ «مسئولیت» و «تکلیف» اداره کشور به نسل دوم وسوم، مؤمنانه نشان دهند. شاید امسال، سال تودیع پیران و معارفه جوانان باشد. قرار است به فضل خدا و هدایت‌های الهی این انقلاب تا ظهور صاحب اصلی آن ادامه یابد.
بیانیه جمعی از جوانان انقلابی با عنوان عهدنامه جوانان انقلابی در لبیک به بیانیه گام دوم، متنی فاخر، انقلابی، جسورانه، امیدوارانه و توأم با حزم و تدبیر داشت.
این بیانیه نشان می‌دهد جوانان نگران نظام دیوان سالاری کشور هستند و تحول ساختاری در این باره را ضروری می‌دانند. آنها به فکر حکمرانی خوب در قالب تحقق «دولت‌ اسلامی» هستند و از دیدگاه آنها مردمی ‌سازی حکمرانی با بهره‌ گیری از آموزه‌ های وحیانی و اندیشه‌ های پاک و فرهنگ اهل بیت (ع) ضرورتی اجتناب ناپذیر دارد و در این راه به کاربست تجربیات و ظرفیت‌های بی حد و حصر کشور و تجربیات بومی و موفق انقلاب به ویژه در دفاع مقدس و حرکت‌های جهادی نگاه ویژه دارند. روح بیانیه نشان می‌دهد آنها به دنبال «پیرزدایی» نیستند بلکه به دنبال هم‌افزایی تجربیات پیران انقلاب در اداره کشور و رسیدن به حکمرانی خوب می‌باشند.
اجماع ‌سازی در میان نخبگان جوان برای رسیدن به اتحاد و اتفاق از نگاه آنها مخفی نمانده و در پی تشخیص اولویت‌ها و انتخاب مسیرهای جوانانه برای رویارویی با چالش‌ها و حل مشکلات هستند.
از نگاه جوانان انقلابی و جهادی کشور هیچ بن‌ بستی در کشور وجود ندارد و آنها این روحیه را دارند که در برخورد با چالش‌ها، با «حزم» و «تدبیر انقلابی» و «درک واقعیت‌های میدان» به سلامت عبور کنند. آنها معتقدند «انسداد»، یک توهم است و هیچ بن ‌بستی در کشور وجود ندارد. کافی است به آنها میدان داده شود تا صلاحیت و اقتدار آنها محک زده شود.
جوانان بیانیه را یک «عهد ایمانی» تلقی کرده‌اند تا با «پیمان‌ برادری و جوانمردی» پای این عهد بمانند. عهد قرار گرفتن بر مدار و منطق انقلابی و اجتماعی ‌سازی حل مسائل کشور کار عظیمی است و عظیم‌ تر آنکه این کار بزرگ قرار است در پروسه شکل ‌گیری «جامعه دینی ونظام انقلابی» صورت پذیرد.
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان با تأکید بر ضرورت شکل‌ گیری یک گفتمان و فهم عمیق عمومی در باره مشکلات کشور و مواجهه با چالش‌ها و حوادث از ده «دوگانه» رونمایی کردند. خطاب معظم له هم به پیران و هم به جوانان انقلابی این بود که در مورد این دوگانه‌ها فکر کنند.
متأسفانه در برخی محافل و مجالس مربوط به اصلاح ‌طلبان شنیده می‌شود؛ کشور در شرایط بحرانی است، مسائل لاینحل است، ما به انسداد رسیدیم، راه برون‌رفتی برای مشکلات نیست! دلیل برخی از استعفاهای زنجیره ای همین توهّم است.
اینان بسان جماعتی که؛ «خود گویی و خود‌ خندی»، مشکلات را پدید می‌آورند و بعد هم می ‌گویند لاینحل است! این جماعت روسیاه با کارنامه شرم ‌آور خروج بر حاکمیت و خروج از حاکمیت، نمی‌توانند باری از دوش مردم بردارند و همواره بیراه‌ روی آنها بر روی دست مردم و انقلاب هزینه گذاشته است.
رهبر انقلاب در دیدار یاد شده، دوراهی‌های سرنوشت‌ساز در پیش‌روی کشور را رونمایی کردند و فرمودند؛ برای عبور از مشکلات باید فعال و در موضع ابتکار باشیم و نیز امیدوارانه، با حزم و تدبیر توأم با شجاعت و دلیری حرکت کنیم، و نیز فرمودند؛‌ اگر تهدیدها و فرصت‌ها را بشناسیم و نقشه‌های دشمن را بفهمیم و از تجربیات گران‌سنگ بهره ببریم، از دوراهی‌های سرنوشت‌ ساز به سلامت عبور می‌کنیم. سال آینده سال واگذاری قدرت به جوانان است. پیران انقلاب در هر جا هستند باید امانت‌هایی را که در اختیار دارند به اهل آن واگذار کنند. ماه پایانی سال 98 موسم برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است. سؤال کلیدی این است؛ آیا انتقال قدرت به جوانان در مهم ‌ترین نهاد مردمی نظام یعنی مجلس شورای اسلامی کلید زده خواهد شد؟
اگر این کار دقیق و هوشمندانه انجام شود،‌ انتظار آن می‌رود سال بعد از آن، که انتخابات ریاست جمهوری است، تحولی عظیم در نظام دیوان ‌سالاری کشور با انتقال قدرت به جوانان صورت پذیرد. آن وقت است که می‌شود اطمینان حاصل کرد؛ تحول نسلی و تحول ساختاری برای رسیدن به حکمرانی خوب ایجاد شده و انقلاب در دهه پنجم در مسیری که امام (ره) و رهبری تعیین کرده اند، به حرکت بالنده خود ادامه می‌ دهد.

۱۳۹۸/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...