نسخه چاپی

نژادپرستی روشنفكرانه خانم بازیگر

یك بازیگر زن سینما كه همه فعالیت سیاسی‌اش این بوده كه خطبه عقدش را رئیس دولت اصلاحات خوانده، احساس می‌كند در هر موضوعی باید یك نظر سیاسی بنویسد.



به گزارش نما یک بازیگر زن سینما که همه فعالیت سیاسی‌اش این بوده که خطبه عقدش را رئیس دولت اصلاحات خوانده، احساس می‌کند در هر موضوعی باید یک نظر سیاسی بنویسد. نظرات او البته ارزش پرداخت و تحلیل ندارد، اما آنچه اخیراً او در توئیتر به اشتراک گذاشته، با توجه به آنکه عمیقاً نژادپرستانه است و خطر تعصبات نژادی را افزایش می‌دهد، به جهت محتوا و نه نویسنده، باید مورد توجه قرار گیرد. او با به اشتراک گذاشتن ویدئویی از سخنان یک جوان خوزستانی در مورد اینکه چرا عراقی‌ها برای کمک به سیل زدگان ایرانی آمده‌اند و ما به کمک آنان نیاز نداریم و این برای ایران زشت است! شکل جدیدی از نژادپرستی را که شاید تصور می‌شد پس از مرگ هیتلر از بین رفته، نمایان ساخت و البته نام آن را «غیرت» گذاشت.
عراقی‌ها از اولین روز‌های سیل در ایران تلاش کردند برای مردم ایران از میان ملت عراق کمک جمع‌آوری کنند. این حس نوع‌دوستی باید تقدیر شود و نه تقبیح. حال کمک‌هایشان به ایران رسیده و خودشان هم آمده‌اند تا شخصاً در امر امداد، کمک مردم ایران باشند. اگر همین افراد نمی‌آمدند، گفته می‌شد اینقدر کمک عراقی‌ها کردیم، چرا آن‌ها به کمک ما نیامدند؟! حال هم که آمده‌اند نژادپرستانه ردشان می‌کنند! کسی که درکی از تفاوت میان عراقی‌های حشدالشعبی و عراقی‌های بعثی ندارد، چه اصراری دارد نظر سیاسی بدهد؟! از سویی این بازیگر زن ژست حمایت از شهدای جنگ ایران و عراق را گرفته، در حالی که همواره حامی فعالیت‌های مسیح علینژاد است که احترام به شهدای ایرانی را حاصل شست‌وشوی مغزی در مدارس می‌داند! از سویی این خانم بازیگر برای تولد فرزندش به آلمان رفت و دخترش را در کشوری به دنیا آورد که بیشترین تسلیحات شیمیایی را برای به‌کارگیری علیه ملت ایران به صدام فروخته بود. نژادپرستی گرچه تفکری متحجرانه و جاهلی محسوب می‌شود، اما متأسفانه هنوز ریشه آن از بین نرفته و با وجود ادا‌های روشنفکری در بسیاری افراد دیده می‌شود. نمی‌شود مقابل عراقی که حکومتش نسبت به زمان حمله به ایران تغییر کرده، غیرت نشان داد، ولی در برابر اروپایی‌ها و امریکایی‌های حامی صدام متواضع بود.

۱۳۹۸/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...