نسخه چاپی

آخرین وضعیت باكس آفیس/ بازگشت اَبَر قهرمان‌ها به صدر جدول

آخرین وضعیت فروش و خلاصه داستان فیلم‌های اكران شده طی هفته جاری در سطح جهان را در این گزارش دنبال كنید.

به گزارش نما، هر هفته گزارشی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد. در این هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدید بود، که «شزم !» «Shazam» توانست صدر گیشه فروش فیلم‌های جهان را در اختیار داشته باشد، همچنین دیگر فیلم‌های سینمایی به ترتیب در جدول فروش هفتگی قرار گرفته‌اند.

در زیر به آخرین وضعیت فروش فیلم ها، در هفته جاری اشاره شده است:

****

5) دامبو Dumbo (2019)

«پسر جهنمی» با محدودیت سنی در سینما‌های جهان اکران می‌شود / بازگشت اَبَر قهرمان‌ها به جدول فروش هفتگی

کمپانی والت دیزنی جدیدترین اثر خود را که در ژانر تخیلی، ماجراجویی است به کارگردانی تیم برتون و فیلمنامه‌ای از آیرن کروگر روانه سینما کرده است.

این فیلم اقتباسی از یک انیمیشن سینمایی به همین نام است که در سال 1941 منتشر شده بود.

بازیگران سرشناسی نظیر اوا گرین، کالین فارل،مایکل کیتون و دنی دویتو در فیلم اکشن بامبو حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم Dumbo در مورد یک ستارهٔ سابق سیرک به نام هولت فریر است که پس از بازگشت از جنگ، برای گذران زندگی، دوباره وارد این عرصه می‌شود و در همان بدو ورود، صاحب سیرک با نام مکس دویچی مسئولیت مراقبت از فیلی تازه متولدشده با گوش‌های بزرگ را به وی واگذار می‌کند. در ابتدا این بچه فیل که دامبو نام دارد به خاطر فرم گوش‌هایش مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرد، ولی در ادامه وقتی فرزندان هولت کشف می‌کنند که او توانایی پرواز کردن دارد، ماجرا به کلی تغییر می‌کند؛ دامبو از آن چیزی که وی را دستمایهٔ تمسخر دیگران قرار داده بود، بهترین بهره را می‌برد و تبدیل به معروف‌ترین ستارهٔ سیرک می‌شود. در این هنگام سرمایه‌داری شرور با نام وندویر با همکاری بندبازی به نام کولت سعی می‌کنند تا هر طور شده سیرک را به دست بیاورند و دامبو را به ستاره‌ای پولساز تبدیل کنند.

دامبو در هفته سوم اکران خود با فروش 9/1 میلیون دلار در جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

****

4) قبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary (2019)

«پسر جهنمی» با محدودیت سنی در سینما‌های جهان اکران می‌شود / بازگشت اَبَر قهرمان‌ها به جدول فروش هفتگی

قبرستان حیوانات خانگی یکی از جدیدترین آثار ژانر وحشت کمپانی پارامونت پیکچرز(Paramount Pictures) است که مورد استقبال منتقدان و مخاطبان سینما قرار گرفته است.

کوین کولش و دنیس ویدمایر کارگردانی این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای از مت گرینبرگ و دیوید کایگانیچ بر عهده داشته‌اند. پیش از این در سال ۱۹۸۹ فیلم Pet Sematary تولید شده و به روی پرده‌های سینما رفته بود که عملکرد چندان موفقی را در نزد منتقدان و تماشاگران نداشت و نتوانست موفق عمل کند.

جیسون کلارک در نقش دکتر لوییس کرید، جان لیسگو در نقش جاد کرندال، امی سیمتز در نقش ریچل کرید، هوگو لووی به‌همراه لاووا هر دو در نقش گیج کرید و جتی لارنس در نقش الی کرید، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم ترسناک داستان پزشکی به نام لوییس کرید (با بازی جیسون کلارک) را روایت می‌کند که به واسطه‌ی شغلی که در بخش خدمات بهداشتی دانشگاه مین گرفته، به همراه همسر خود یعنی ریچل (با بازی امی سیمتز) و دو فرزند کوچکش به خانه‌ای جدید نقل مکان می‌کند. در ابتدا همه چیز خوب به نظر می‌رسد، ولی در ادامه، جاده‌ی کنار خانه که اتومبیل‌های سنگین با سرعت زیاد از آن عبور می‌کنند و همچنین قبرستانی که در جنگل پشت خانه قرار دارد، باعث نگرانی او و خانواده‌اش می‌شود. لوییس پس از مدتی متوجه می‌شود موجوداتی که در این قبرستان دفن می‌شوند، دوباره احیا می‌شوند و با شمایلی عجیب به زندگی باز می‌گردند؛ موضوعی که در ادامه، زندگی لوییس و خانواده‌اش را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فیلم قبرستان حیوانات خانگی در هفته دوم نمایش خود توانست 10 میلیون دلار فروش کند و در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی قرار بگیرد.

****

3) پسر جهنمی Hellboy (2019)

«پسر جهنمی» با محدودیت سنی در سینما‌های جهان اکران می‌شود / بازگشت اَبَر قهرمان‌ها به جدول فروش هفتگی

جدیدترین اثر تخیلی و ماجراجویی کمپانی لاینزگیت به کارگردانی نیل مارشال کارگردان دو فصل از سریال «بازی تاج و تخت» است که پس از مدت ها انتظار به روی پرده سینما رفت. این فیلم برای اکران در سینماهای آمریکا درجه سنی گرفت و تماشای آن برای افراد زیر ۱۳ سال ممنوع اعلام شد.

خلاصه داستان فیلم: شخصیت هل بوی (با بازی دیوید هاربر) به کشور انگلستان می‌آید و در آنجا متوجه می‌شود که نیمو یا همان ملکه خونین (با بازی میلا یوویچ) که یک جادوگر قدیمی و باستانی محسوب می‌شود، حالا دوباره به زندگی بازگشته و به دنبال این است تا خیانتی را که در گذشته به او شده بود، تلافی کند. در همین حین، هل بوی ناگهان خود را در میان مبارزه‌ای بین موجودات ماوراءطبیعی و همچنین انسان‌ها می‌بیند. به این ترتیب او مجبور است که راه خود را تغییر دهد و نیمو را متوقف کند؛ البته بدون اینکه سرنوشت حقیقی خود یعنی همان پایان دنیا را به وجود بیاورد.

دیوید هاربر در نقش پسر جهنمی، میلا یوویچ در نقش ملکه خونین، ایان مکشین در نقش پروفسور بروم، دنیل دای کیم در نقش بن دیمیو، ساشا لین در نقش آلیس موناهن، توماس هیدن چرچ در نقش لابستر جانسون، پنلوپه میچل در نقش جادوگر اعظم گانید، سوفی اوکوندو در نقش لیدی هیتون، الیستر پیتری در نقش لرد آدام گلارن و برایان گلیسون در نقش مرلین، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم پسر جهنمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم در افتتاحیه خود توانست با در اختیار داشتن ۳۳۰۳ سالن سینما 12 میلیون دلار فروش کند و در جایگاه سوم جدول فروش قرار بگیرد.

****

2) کوچک Little

«پسر جهنمی» با محدودیت سنی در سینما‌های جهان اکران می‌شود / بازگشت اَبَر قهرمان‌ها به جدول فروش هفتگی

جدیدترین محصول کمپانی یونیور سال یک فیلم ژانر کمدی است که توانسته در هفته اول به جمع پنج فیلم برتر باکس آفیس راه پیدا کند.

از جمله بازیگران این فیلم کمدی می توان به مارسیا مارتین، رجینا هال، جاستین هرتلی، تن بل و لوک خامس اشاره کرد.

این فیلم داستان زنی به نام جردن است که زندگی بسیار پر چالشی را پشت سر می گذارد. فشارهای بزرگسالی در زندگی او به حدی رسیده اند که دیگر نمی تواند آن ها را تحمل کند. درست قبل از یک رویداد بسیار مهم، او شانس این را پیدا می کند که زندگی را دوباره تجربه کند. به این ترتیب، او با همان تفکر و ذهنیت های بزرگسالی به دوران ۱۳ سالگی خود باز می‌گردد.

فیلم ژانر کمدی کوچک توانست در هفته نخست نمایش خود 15/4 میلیون دلار فروش کند و در جایگاه دوم جدول فروش هفتگی قرار بگیرد.

****

1) شزم !Shazam

«پسر جهنمی» با محدودیت سنی در سینما‌های جهان اکران می‌شود / بازگشت اَبَر قهرمان‌ها به جدول فروش هفتگی

فیلم شزم یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، فانتزی و کمدی کمپانی برادران وارنر(Warner Bros) است که به‌ دست دیوید اف سندبرگ، کارگردانی شده است.

در این فیلم فیلم بازیگران محبوبی همچون اشر انجل در نقش ویلیام «بیلی» بتسون، زکری لی‌وای در نقش شزم، مارک استرانگ در نقش دکتر تادئوس سیوانا، جک دیلن گریزر در نقش فردریک «فردی» فریمن،جایمن هانسو در نقش شزم، فیث هرمن در نقش دارلا دادلی، گریس فالتون در نقش مری برامفیلد به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است؛ همه ما ابرقهرمانانی را درون خود داریم اما فقط کمی جادو نیاز است تا بتوانیم آن را بیرون بیاوریم و از آن استفاده کنیم. در رابطه با بیلی بتسون (با بازی اشر انجل) می‌توان گفت که او تنها با فریاد زدن یک کلمه، می‌تواند از یک پسر بچه یتیم ۱۴ ساله به یک ابرقهرمان بزرگسال و قوی هیکل به نام شزم (با بازی زکری لی‌وای) تبدیل شود. با اینکه شزم از لحاظ فیزیکی قدرتمند و خداگونه است، اما از درون هنوز هم قلب یک کودک را دارد. حال شزم با این جسم، دقیقا کارهایی را که یک نوجوان با دیدن قدرت‌های ابرانسانی دوست دارد انجام دهد، انجام می‌دهد و با آنها خوش می‌گذراند؛ آیا می‌تواند پرواز کند؟ آیا دید اشعه ایکسی دارد؟ می‌تواند از دستانش رعد و برق پرتاب کند؟ او با انجام چند آزمایش، تمام این کارها را انجام می‌دهد. با این حال، او باید هرچه سریعتر، نحوه کنترل و استفاده از قدرت‌های جدید را بیاموزد تا بتواند با نیروهای شروری که توسط دکتر تادئوس سیوانا (با بازی مارک استرانگ) کنترل می‌شوند، مبارزه کند.

این فیلم تا حد زیادی هم مورد تحسین منتقدان سینمایی قرار گرفت. بخش زیادی از منتقدانی که این فیلم را تماشا کردند، از نحوه عملکرد و ایفای نقش زکری لی‌وای و جک دیلن گریزر فوق‌العاده لذت بردند و سبک کارگردانی دیوید اف سندبرگ را هم مورد تحسین قرار دادند. اما این تمام ماجرا نیست؛ زیرا آنها از سبک بسیار جذاب و همچنین شوخ‌طبعی زیبایی که این فیلم داشت هم تا حد زیادی لذت بردند و به عنوان نقاط قوت این اثر دانستند.

شزم در هفته دوم اکران خود در امریکای شمالی تواست با در اختیار داشتن ۴۲۱۷ سالن سینما به فروشی معادل ۲۵/۱ میلیون دلار دست پیدا کند و همانند هفته گذشته در صدر جدول فروش هفتگی قرار بگیرد.

۱۳۹۸/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...