نسخه چاپی

نرخ جدید كرایه تاكسی های پایتخت چقدر افزایش می یابد؟

مدیرعامل سازمان تاكسیرانی شهر تهران با بیان اینكه در سال‌های قبل معمولا یك نرخ ثابت برای افزایش كرایه در نظر گرفته می‌شد، گفت: باتوجه به اوضاع اقتصادی كشور و افزایش هزینه‌ها در تمامی بخش ها، سازمان تاكسیرانی برای امسال پیشنهاد افزایش كرایه تاكسی به اندازه نرخ تورم رسمی كشور را داده است.

به گزارش نما، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی پیشنهاد خود برای نرخ جدید کرایه تاکسی در شهر تهران را به شورای شهر ارائه داده است که بر این اساس تا اوایل اردیبهشت ماه نرخ جدید کرایه بر روی تاکسی‌های سطح شهر نصب و اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته تعیین نرخ کرایه تاکسی شهر تهران، گاهی تا اواخر بهار نیز طول می‌کشید تا تصویب شود که همین موضوع باعث نارضایتی تاکسیران‌ها و نیز سردرگمی شهروندان درخصوص پرداخت نرخ کرایه می‌شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در سال‌های قبل معمولا یک نرخ ثابت برای افزایش کرایه در نظر گرفته می‌شد، گفت: باتوجه به اوضاع اقتصادی کشور و افزایش هزینه‌ها در تمامی بخش ها، سازمان تاکسیرانی برای امسال پیشنهاد افزایش کرایه تاکسی به اندازه نرخ تورم رسمی کشور را داده است.

وی ادامه داد: استعلام میزان نرخ تورم انجام شده است و عادلانه این است که افزایش نرخ کرایه به اندازه نرخ تورم باشد تا قشر زحمتکش تاکسیران نیز در برابر هزینه‌های جاری خود دچار مشکل نشود.

وی با اعلام اینکه برچسب‌های جدید کرایه‌های تاکسی در سطح شهر تهران آماده است، گفت: ما پیشنهاد خود را درباره افزایش نرخ کرایه به شورای شهر داده ایم و آماده هستیم تا به محض تصویب نرخ جدید برچسب‌ها را برای اعمال نرخ جدید کرایه بین تاکسیران‌ها توزیع کنیم.

قنادان تصریح کرد: پیش بینی ما برای افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۸ رقمی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

وی با اعلام اینکه از تاریخ هفتم تا سیزدهم اردیبهشت ماه جشنواره‌ای با نام جشنواره تاکسیرانی شهر تهران برگزار خواهد شد، گفت: در این جشنواره قرار است تاکسیران‌های نمونه شهر تهران انتخاب شوند. وی از شهورندان محترم تهرانی خواست تا نظرات خود را را درخصوص انتخاب تاکسیران نمونه شهر تهران از طریق سامانه ۱۸۸۸ به اطلاع سیستم‌های نظارتی حمل و نقل عمومی برسانند و ما را در شناسایی تاکسیرانان خوش اخلاق و حرفه‌ای یاری کنند.

۱۳۹۸/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...