نسخه چاپی

نیروهای یمنی 100 روستا را در جنوب آزاد كردند

نیروهای یمنی در استان «ضالع» توانستند پس از چهار روز درگیری، 250 كیلومتر مربع را آزادسازی كنند.

به گزارش نما، مناطق مختلف استان «الضالع» در جنوب یمن در چهار روز گذشته شاهد درگیری‌ شدید نیروهای یمنی و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی بود. این درگیری‌ها امروز به اوج خود رسید و نیروهای یمنی دستاوردهای مهمی از آن خود کردند.
سرهنگ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای یمنی به شبکه المسیره گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند در مناطق «العود»، «الخشبه» و «حمک» نزدیک به 250 کیلومتر مربع را در چهار روز گذشته آزاد کنند. در این عملیات همچنین 100 روستا و دهها پایگاه نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی نیز به دست نیروهای یمنی افتاد.
همچنین دهها نیروی ائتلااف متجاوز به یمن نیز کشته شدند و همچنان برخی پایگاههای آن‌ها در محاصره نیروهای یمنی است.
در نقشه فوق، رنگ قرمز مناطق تحت اشغالی ائتلاف سعودی و اماراتی رنگ سبز مناطق تحت نفوذ نیروهای ارتش و انصارالله یمن و رنگ تیره مناطق تحت نفوذ القاعده را نشان می‌دهد. محل درگیری‌ها نیز با رنگ زرد نشان داده شده است.
صبح امروز نیز یگان موشکی یمن با یک فروند موشک «بدر F» که به تازگی به مناست سالگرد شهادت «صالح الصماد» رونمایی شده است؛ پایگاه «الحکوله» در استان ضالع را هدف قرار داد. منابع یمنی گفته‌اند که این موشک به طور دقیق به هدف برخورد کرده است. موشک «بدرF» با برد 160 کیلومتری می‌تواند در ارتفاع 20 متری و پیش از برخورد با زمین منفجر شود و 14 هزار ترکش به شعاع 350 متر پرتاب کند که این ویژگی موجب افزایش تلفات انسانی دشمن می‌شود.

۱۳۹۸/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...