نسخه چاپی

احتمال حضور لوپتگی روی نیمكت ایران چقدر است؟

تیم ملی فوتبال بدون سرمربی، روزگار خوشی ندارد، بازی‌های دوستانه رقبا یكی پس از دیگری با حاشیه‌ها و اخبار و نتایج خود از پیش روی هواداران می‌گذرد و خبری از بازی‌های تداركاتی نیست كه نیست.

به گزارش نما، تردیدی در تلاش فدراسیون فوتبال ایران برای برطرف کردن این مشکل نیست، ماجرای شکایت کی‌روش و مسائل مالی هم به این فرایند فرسایشی اضافه شده و به نظر نمی‌رسد مشکل سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به این راحتی حل شود، مگر آنکه توقعات تا سطحی نگران کننده پایین بیاید و بشود آنچه نباید!
شکی در این نیست که در فوتبال زخمی، اما هنوز مقاوم ایران، هستند گزینه‌های وطنی که دلسوزانه و با تمام وجود در خدمت فوتبال باشند، اما ماجرا‌های فوتبال ایران و مرد پرتغالی باعث شده تا اهالی فوتبال امروز فقط به یک گزینه در حد و اندازه‌های کی‌روش و حتی بالاتر از او فکر کنند.
در چنین شرایطی البته بازار شایعات هم داغ می‌شود و رسانه‌های کوچک و بزرگ در کنار فضای مجازی با خلق موج یا موج سواری‌های گاه، آزار دهنده به این دریای حاشیه و شایعه دامن می‌زنند.
تقریباً هر روز نام تازه‌ای بر سر زبان‌ها می‌افتد و برخی در حد یک طنز تلخ و بیهوده حتی به تیتر رسانه‌ها هم نمی‌رسد و برخی البته چنان ریشه می‌دواند که از مرز شایعه تا خبری تکان‌دهنده پیش می‌رود.
یک روز نام کلینزمان مطرح می‌شود و روز دیگر دو تا سه نام از سوی مربیان هلندی، یک روز منبع خبری موثق همه روزنامه‌های ایرانی می‌شود توئیتر یک روزنامه نگار عرب و روز دیگر بیانیه فیفا هم مورد وثوق روزنامه‌ها نیست. انصافاً هم شجاعت می‌خواهد سکان دار تیم ملی ایران شدن، هر مربی بیاید به خوبی می‌داند که کوهی از منتقدان و دوستان و دشمنان منتظر شروع رسمی کار او هستند تا مگر دست از پا خطا کند و با کلکسیونی از نقد‌های درست و غلط مواجه شود.
در این میان، نام خولن لوپتگی، سرمربی اسپانیایی پیشین تیم ملی فوتبال اسپانیا و تیم فوتبال باشگاه رئال مادرید بیش از برخی گزینه‌های از قبل شکست خورده بر سر زبان‌ها افتاد. تا حدی که حتی در فضای مجازی از حضور محرمانه او در ایران هم نوشته شد که مسلماً صحت نداشت و لزومی هم نداشت که فدراسیون فوتبال ایران چنین دعوت مهم و معتبر و البته موفقی را پنهان کند و رسانه‌ها را در این خصوص غریبه بداند.
حرف و حدیث بسیار بود و هست، از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اثر آن در تردید مربیان بزرگ به عبور از مرز هوایی ایران تا طنازی مربی اسپانیایی درباره مسائل مالی و شروط عجیب و غریب وی برای قبول زحمت!
در نهایت مشخص بود که برای پرس و جو درباره صحت این خبر اگر به خود سرمربی و مدیر برنامه‌هایش دسترسی نیست دستکم به کجا باید چنگ زد. روابط عمومی رئال مادرید، نویسندگان شهیر و تأثیرگذار اسپانیایی و شاید فدراسیون فوتبال اسپانیا.
هلنا ماترینس عضو ارشد واحد روابط عمومی و منابع انسانی باشگاه رئال مادرید درباره شایعه مذاکره فوتبال ایران با لوپتگی گفت: البته او اکنون همچنان با آکادمی فوتبال رئال مادرید و تیم‌های نوجوانان و جوانان کار می‌کند و به صورت رسمی یکی از کار مربیان باشگاه رئال مادرید است، اما به صورت حرفه‌ای در دنیای فوتبال یک مربی آزاد محسوب می‌شود که سرگرم بررسی پیشنهادات برای فصل آینده است.
وی ادامه داد: حق ندارم حتی اگر از خبری مطمئن هستم بدون اجازه او به شما اطلاعاتی بدهم، اما همین قدر می‌توانم بگویم که وی از خاورمیانه در دو ماه گذشته حداقل ۳ پیشنهاد رسمی دریافت کرده که فیفا هم در جریان آن‌ها است و به راحتی می‌شود این موضوعات را از فدراسیون فوتبال هر کشوری پیگیری کرد.
پابلو پولو نویسنده روزنامه مارکای اسپانیا در پاسخ توییتری خود به سوال خبرنگار مشرق درباره احتمال مذاکره رسمی ایران با لوپتگی تصریح کرد: لوپتگی کارنامه درخشان خود را در دو شب مهم از زندگی خود پودر کرد، اول خیانتی که به تیم ملی داشت و دوم شب تلخی که با رئال مادرید بحران زده او رقم خورد. مردم خاطره خوشی از او ندارند و برای من جالب است که چرا باید به دنبال این مربی باشید، من البته از این طرف خبر خاصی برای شما ندارم.
مانوئل استبان نویسنده آس اسپانیا که معمولاً از مبهم‌ترین خبر‌های تیم ملی اسپانیا و فوتبال این کشور با خبر است، در پاسخ به تماس تلفنی خبرنگار مشرق می‌گوید:
اگر اینگونه با هیجان از من سوال نکرده بودید، با صدای بلند می‌گفتم که محال است تماسی با او گرفته شده باشد چرا که من در جریان بودم، اما شاید پیغامی به او رسیده باشد، شاید مدیر برنامه او که با آس اسپانیا هم رابطه خوبی ندارد، پیشنهادی از ایران داشته باشد، اما هیچ اتفاق رسمی رخ نداده و من این را با اطمینان می‌گویم.
ورونیکا بروناتی نویسنده آرژانتینی و خبرنگاری که مارادونا معمولاً او را از مهمترین خبر‌های فوتبال مربوط به خودش آگاه می‌کند، در دو سال گذشته در اسپانیا مستقر بوده و توئیتر او معمولاً رنگ اسپانیایی داشته تا آرژانتینی، از او درباره شایعه مذاکره رسمی ایران با خولن لوپتگی می‌پرسیم و می‌گوید: واقعاً نمی‌دانم، اگر به صورت رسمی مذاکره شده باشد، باید در فیفا به ثبت برسد، مدیر برنامه او را می‌شناسم و البته اگر چنین چیزی بود تا کنون من هم در جریان قرار می‌گرفتم. مگر آنکه مذاکرات محرمانه و پنهان باشد.
رلانیو سردبیر آس اسپانیا که به خاطر همکاری چند ماهه با مارکا مورد غضب همکارانش بوده در پاسخ به این سوال مشترک می‌گوید: از پیشنهاد رسمی امارات خبر دارم، اما درباره ایران، واقعاً چیزی ندارم که بگویم، بعید است پیشنهادی در کار باشد، البته ایران توان پرداخت هزینه لوپتگی را ندارد، دردسر‌های مالی او برای شما بیش از کی‌روش خواهد بود.
سید لو نویسنده معروف در رسانه‌های بریتانیایی نیز که به واسطه چند ارتباط رسانه‌ای با ایران آشنا است، در پاسخ به این سوال گفت: ایران تلاش می‌کند به کی‌روش و یا شاید به هواداران او ثابت کند که در روزگار بدون او، مشکلی ندارد و یک مربی بهتر از او را استخدام خواهد کرد، چقدر در این زمینه موفق باشد، نمی‌دانم، به هر حال سفر به ایران، دردسر ساز شده یا لااقل در ظاهر اینچنین القا می‌کنند.


۱۳۹۸/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...