نسخه چاپی

هم‌«صدا» با دشمن!

عکس خبري -هم‌«صدا» با دشمن!

در حالی كه این روزها جنگ روانی علیه كشورمان روز به روز گسترده‌تر می‌شود، دولت آمریكا و رسانه‌های بیگانه همه تلاش خود را به كار بسته‌اند تا خبر اعزام ناو هواپیمابر «ابراهام لینكلن» به خلیج‌فارس را به‌گونه‌ای انعكاس دهند كه در دل ایرانیان رعب و وحشت ایجاد شود. خبر دیگری كه با هدف ارعاب و تشدید عملیات روانی علیه ملت ایران در رسانه‌ها انتشار یافت، استقرار هواپیماهای بمب‌افكن بی52 آمریكا در پایگاه العدید قطر بود.



در حالی که این روزها جنگ روانی علیه کشورمان روز به روز گسترده‌تر می‌شود، دولت آمریکا و رسانه‌های بیگانه همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا خبر اعزام ناو هواپیمابر «ابراهام لینکلن» به خلیج‌فارس را به‌گونه‌ای انعکاس دهند که در دل ایرانیان رعب و وحشت ایجاد شود. خبر دیگری که با هدف ارعاب و تشدید عملیات روانی علیه ملت ایران در رسانه‌ها انتشار یافت، استقرار هواپیماهای بمب‌افکن بی52 آمریکا در پایگاه العدید قطر بود.
در چنین شرایطی، وظیفه رسانه‌های داخلی این است که ابعاد و زوایای این جنگ روانی را آشکار کرده و برای آرامش روانی مردم تلاش کنند؛ اما بعضی رسانه‌ها در جورچین دشمن بازی کرده و آتش هجمه این عملیات روانی را گسترده‌تر می‌کنند!
هفته‌نامه اصلاح‌طلب «صدا» در شماره اخیر خود تصویری از ناو هواپیمابر ابراهام لینکلن منتشر کرد که گویی ‌سیطره دریا در اختیار این ناو قرار دارد و قرار است در چند ساعت آینده لشکر اعدا به ما برسند. این تصویر یک دریای آزاد را نشان می‌دهد که در دوردست آن یک ناو هواپیمابر و چندین ناوچه نظامی بر روی آب، در حالی که آسمان بالای سرشان هم با انواع هواپیماهای جنگنده پر شده، به سمت جلو در حال حرکتند.‌ وسط تصویر هم با تیتر درشت نوشته شده است «دوراهی جنگ و صلح» و کلمه جنگ هم قرمز شده تا مبادا از حداکثر میزان اثرگذاری و وحشت‌آفرینی بر مخاطب ایرانی غفلتی صورت گیرد.
برای انتشار این عکس دو فرضیه می‌توان متصور بود؛ فرضیه اول اینکه عامدانه این تصویر منتشر شده است که در این صورت این نشریه جورچین دشمن را پرکرده است و فرضیه دوم این است که این تصویر از سر غفلت منتشر شده است که در این صورت باید به این سطح از درک رسانه‌ای گردانندگان آن از شرایط بین‌المللی تأسف خورد. البته این نشریه مطابق با قانون مطبوعات و به دلیل درج این نشانه‌های رعب‌انگیز و تکمیل جدول عملیات روانی دشمن توقیف شد، در حالی که واقعیت موجود عرصه تحولات بین‌المللی به ویژه مناسبات فی‌ما‌بین روزهای اخیر ایران و آمریکا به این موضوع اصلی برمی‌گردد که ترامپ (مرد دیوانه) و تیم تندرو همراه وی در کاخ سفید، مانند جان بولتون با جنگ روانی به دنبال کشاندن ایران پای میز مذاکره هستند، از این رو جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره و تماس تلفنی دعوت می‌کند تا امتیاز بگیرد و از این نمد کلاهی برای رأی‌آوری در انتخابات بعدی آمریکا برای خود ببافد که این بار هم کید آنها به فضل الهی خنثی خواهد شد.

۱۳۹۸/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...