نسخه چاپی

اولویت برنامه‌های ستاد مبارزه با موادمخدر

دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ارتباط با خانواده مبتلایان به اعتیاد در اولویت برنامه‌های ستاد است.

به گزارش نما، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بازدید از مرکز بازپروری شهید زیادیان اظهار کرد: ایران در زمینه مبارزه با تولید، توزیع و ورود موادمخدر به کشور و همچنین درمان اعتیاد اهتمام بسیاری کرده، این در حالی است که برخی از کشورهای اروپایی دارای جمعیت و مساحت کم از این امر باز مانده‌اند.

وی افزود: در راستای کشف محموله‌های قاچاق موادمخدر که به سوی اروپا برده می‌شوند، پس از کشف، تنها به آدرس و مکان توزیع اکتفا می‌شود و برخورد جدی با قاچاقچیان صورت نمی‌گیرد.

مومنی گفت: براساس گزارشات آمار زندانیان موادمخدر در کشور آمریکا ۵۰ درصد بیشتر از جهان و زندان‌های آن‌ها ۲۰ درصد بیشتر از کل جهان است.

وی بیان کرد: در کشور آمریکا حدود ۷۰ هزار نفر بر اثر مصرف مواد مخدر می‌میرند، این در صورتی است که در ایران تنها ۴ هزار نفر مبتلا به اعتیاد هستند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: نگاه ایران به موضوع معتادان متجاهر انسان دوستانه، حقوق بشری و اسلامی است، برهمین اساس اولویت ما نگاه انسان محورانه است.

وی افزود: ظرفیت، مدت زمان نگهداری و مهارت آموزی بعد از درمان از چالش‌های ستاد است.

مومنی با اشاره به اینکه ایجاد ظرفیت برای نگهداری از معتادان متجاهر وظیفه ذاتی و قانونی نیرو‌های مسلح نیست، تصریح کرد: ایجاد ظرفیت‌ها و مراکز نگهداری و درمانی برعهده سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه در استان تهران ظرفیت‌هایی توسط نهاد‌ها ایجاد شده است، افزود: در تهران حدود ۳هزار و ۲۰۰ ظرفیت توسط سازمان زندان ها، ۶۰۰ ظرفیت توسط نیروی انتظامی و ۵ هزار ظرفیت در کل کشور توسط سپاه پاسدارن ایجاد شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: خوشبختانه در کیفیت نگهداری و درمان معتادان متجاهر تغییراتی ایجاد شده است، به گونه‌ای که ارتباط با خانواده این افراد نیز در اولویت‌ قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین برای خانواده این افراد سبد کالایی در نظر گرفته شده است تا با این کار بتوانند با خانواده‌های خود ارتباط برقرار کنند.

مومنی گفت: باید در مدت زمان نگهداری از معتادان متجاهر در مرکز تجدید نظر شود، به صورتی که از ۳ ماه این نگهداری فراتر باشد.

۱۳۹۸/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...