نسخه چاپی

شورای نیمه تعطیل!

عکس خبري -شوراي نيمه تعطيل!

27 فروردین ماه، چند ساعت مانده به آغاز اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیامكی به اعضای شورا ارسال شد كه از لغو جلسه این شورا حكایت داشت!



27 فروردین ماه، چند ساعت مانده به آغاز اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیامکی به اعضای شورا ارسال شد که از لغو جلسه این شورا حکایت داشت! آن روزها محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، دلیل آن را به حد نصاب نرسیدن اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد و سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در برابر سؤال خبرنگاران در این باره تنها به جمله «این موضوعات را جواب نمی‌دهم.» بسنده کرد؛ اما هرگز هیچ‌کس فکر نمی‌کرد یک ماه و چند روز از آن تاریخ بگذرد و همچنان هیچ خبری از تشکیل جلسه این شورا نباشد! شورایی که آخرین جلسه‌اش دی ماه سال 97 برگزار شده است. در این میان صحبت‌های دیگری نیز مطرح شده است، از جمله اختلاف نظر برخی اعضای این شورا با رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای انقلاب فرهنگی و جدل‌های رخ داده در شورای عالی فضای مجازی که رسانه‌ای شد! و گویا دامنه این اختلاف به شورای انقلاب فرهنگی نیز کشیده شده است. حتی برخی رسانه‌ها دعوت نکردن برخی اعضا برای حضور در جلسه ماه گذشته یا شرط حضور نداشتن چند چهره منتقد به نحوه اداره جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تشکیل مجدد جلسات این شورا را مطرح کرده‌اند!
اما چه این گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای صحت داشته باشد، چه خلاف واقع باشد، آنچه در عمل در حال رخ دادن است، توقف جلسات شورای انقلاب فرهنگی است. شورایی که بزرگ‌ترین نهاد سیاست‌گذاری فرهنگی کشور به حساب می‌آید و باید حداقل یک هفته در میان جلسه تشکیل دهد، متأسفانه به حالت نیمه تعطیل درآمده و بیش از چهار ماه است که جلسه تشکیل نداده است، آن هم در شرایط امروز که با توجه به طرح مباحثی، مانند سند 2030 و نابسامانی‌های فرهنگی که شاهد آن هستیم، تشکیل جلسات، سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات فعالانه این شورا بیش از همیشه ضروری است.

۱۳۹۸/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...