نسخه چاپی

جنگ نه، ولی تبلیغ جنگ آری!

عکس خبري -جنگ نه، ولي تبليغ جنگ آري!

غرش تبلیغاتی غرب مبنی بر آماده‌باش آمریكا برای حمله به ایران كه در واقعیت احتمال آن نزدیك به صفر است، بر اساس یك برنامه‌ریزی مشخص در حال اجراست.


غرش تبلیغاتی غرب مبنی بر آماده‌باش آمریکا برای حمله به ایران که در واقعیت احتمال آن نزدیک به صفر است، بر اساس یک برنامه‌ریزی مشخص در حال اجراست. آمریکایی‌ها که با خروج از برجام به اهداف از پیش تعیین شده خود رسیده‌اند و اروپایی‌ها نیز بدون ‌هیچ‌گونه امتیازدهی به ایران توانسته‌اند برجام را زنده نگه دارند، این روزها با یک اقدام انقلابی از سوی دولت ایران مبنی بر تعدیل برخی تعهدات برجامی خود مواجه شده‌اند. اقدام دولت به گونه‌ای طرف مقابل را آشفته کرده که رفتار و واکنش آنها نشان می‌دهد نگران خروج ایران از برجام هستند. به عقیده کارشناسان، بزرگ‌نمایی گزینه جنگ با هدف جلوگیری از تأمین حقوق و منافع ملی ایران طبق برجام صورت می‌گیرد. بنابراین آمریکا همه توان خود را به‌کار خواهد بست تا مانع اقدام عملی دیگر از سوی جمهوری اسلامی، از جمله افزایش میزان غنی‌سازی یا خروج از برجام شود؛ از این رو اگر ظرف چند روز آینده تبلیغات برخورد نظامی آمریکا با ایران افزایش پیدا کند، جای تعجب نخواهد بود؛ چرا که هدف آن تأثیرگذاری در محاسبه مسئولان کشورمان است. در چرایی اهمیت برجام برای غرب دو نکته اساسی وجود دارد؛
۱ـ برخلاف مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه خروج ایران از برجام سبب نزدیکی اروپا و ایالات متحده آمریکا خواهد شد، رفتار برجامی ایران مانند آمریکا اختلاف قاره سبز با کاخ سفید را تشدید خواهد کرد؛ چرا که نگاه اروپا به برجام یک نگاه امنیتی و استراتژیک است. دیگر اعضای برجام نیز در صورت خروج ایران از آن انگشت اتهام را به سوی آمریکا نشانه خواهند رفت. با کاهش تعهد ایران به برجام، پوتین اولین فردی بود که آمریکا را مسئول این کار دانست.
۲ـ آمریکا نشان داده است هیچ وقت به تعهداتش پایبند نبوده و اگر کشور ضعیفی طرف مذاکره باشد، با تهدید نظامی آن کشور، از اجرای تعهدات خود سر باز خواهد زد و اگر کشوری قوی همچون جمهوری اسلامی ایران طرف مذاکره باشد، سعی خواهد کرد اجرای تعهدات خود را منوط به امتیازگیری کند. از این رو ایالات متحده آمریکا با این خصوصیات هیچ وقت اهل مذاکره نیست و منتظر بازگشت دوباره آن به برجام و اجرای تعهدات آن ماندن کاری عبث است.

۱۳۹۸/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...