نسخه چاپی

مخالفت یك نماینده مجلس با طرح افزایش تعداد نمایندگان

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس را عامل بروز اختلافات منطقه‌ای و تشدید آنها دانست.

به گزارش نما، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(شنبه، 4 خرداد) پارلمان در مخالفت با طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان، گفت: این طرح و گزارش مغایر اصل (75) قانون اساسی است و گفته شده است برای رفع این مغایرت از دولت نامه می‌گیرند و این به معنی چانه‌زنی با دولت است.

وی افزود: این در حالی است که لایحه جامع انتخابات ، 11 اردیبهشت امسال از سوی دولت ارائه شده و با جداول طرح مجلس مطابقت دارد، بنابراین اصلی‌ترین مغایرت طرح مذکور اصل (75) است و در شرایط اقتصادی کنونی هزینه‌های گزافی به کشور وارد می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس اضافه کرد: یکی از مسائل اصلی کشور چابک‌سازی و مناسب‌سازی نظام اداری کشور است که باید همه ارکان حاکمیت به آن توجه کنند، بنابراین هر چه مجلس بزرگتر شود، از چابکی کمتری برخوردار می‌شود، حتی در نشست مشترک با قوه‌قضاییه نیز تأکید شد که نباید این قوه بزرگتر شود، بنابراین اضافه شدن 40 نفر به نمایندگان مجلس، قوه‌مقننه را فربه می‌کند.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه طرح مذکور مغایر اصل 64 قانون اساسی است، گفت: در این اصل تأکید شده که برای افزایش تعداد نمایندگان ملاحظات انسانی، سیاسی و جغرافیایی لحاظ شود، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این نکات نه تنها رعایت نشده، بلکه در تهیه گزارش اِعمال سلیقه شده است.

وی ادامه داد: آمایش سرزمینی، عدالت در توزیع کُرسی نمایندگان در این طرح رعایت نشده است، این طرح پخته و کارشناسی نیست، بدنه کارشناسی در اختیار دولت است و بهتر بود دولت در این زمینه لایحه ارائه کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین طرح افزایش تعداد نمایندگان را مغایر بند (4) سیاست‌های کلان انتخابات دانست و افزود: در این سیاست‌ها تأکید شده که قوانین انتخابات باید از ثبات برخوردار باشند، اما در شرایط کنونی کشور شاهد تجدیدنظر متعدد در قوانین انتخابات هستیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در پایان طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس را عامل بروز اختلافات منطقه‌ای و تشدید آنها قلمداد کرد.

۱۳۹۸/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...