نسخه چاپی

اتمام پاكسازی خانه‌ها و خیابان‌های استان لرستان از گِل‌ولای

سخنگوی مدیریت بحران كشور گفت: تمام خانه‌ها و خیابان‌های استان لرستان از گِل‌ولای سیلاب اخیر تخلیه شد و ساخت خانه‌ها آغاز شده است.

به گزارش نما، بهنام سعیدی درباره آخرین اقدامات صورت‌گرفته در مناطق سیل‌زده ازجمله لرستان اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اخیرا از این استان بازدیدی به عمل آمد و اقدامات صورت‌گرفته در معمولان، پلدختر، لرستان و چگینی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بنیاد مسکن ساخت خانه‌ها را آغاز کرده است و سایت‌ها برای احداث مناطق مسکونی مشخص شدند و به دو صورت عمل می‌شود. فردی که منزل آن تخریب شده است، اگر امکان درجاسازی با تاییدیه کارشناسان وجود داشته باشد بلافاصله اقدام خواهد شد و اگر هم نیاز به جابجایی دارد، مجددا زمینی با نظر کارشناسان تملک و در اختیار برای ساخت مسکن قرار می‌گیرد.

سخنگوی مدیریت بحران کشور اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راه‌های ارتباطی شهرستان‌ها و روستاها در لرستان وصل شده است و پل‌هایی که در بعضی از روستاها تخریب شده بود، در حال ساخت است.

سعیدی گفت: در حوزه کشاورزی هم برآورد خسارات لازم انجام شده، به عنوان مثال انجیرستان لرستان که ۱۸۰۰ هکتار است حدود ۲۰۰ هکتار آن آسیب جزئی و کلی دیده که ۸۰ هکتار آن نیاز به تخلیه رسوب و گل‌ولای دارد که تاکنون ۴۰ هکتار آن گل و لای آن را خارج کرده و جهاد کشاورزی و نیروهای جهادی قول دادند که ۴۰ هکتار دیگر نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن از گل‌ولای تخلیه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که ۲۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در حال عملیات هستند، گفت: جلساتی با استاندار و قرارگاه نوسازی و بازسازی در خصوص امدادرسانی داشتیم که تا یک بامداد به طول انجامید و مواردی که در بازدید میدانی انجام شده بود، در جلسه مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

سخنگوی مدیریت بحران کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا گل‌ولای از منازل مسکونی مردم لرستان تخلیه شده است، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاکسازی کامل منازل مسکونی و خیابان‌های لرستان از گل‌ولای انجام شده است.

۱۳۹۸/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...