نسخه چاپی

سی‌امین سالگرد عروج ملكوتی امام خوبی‌ها...

منبع قدرت امام خمینی(ره)

عکس خبري -منبع قدرت امام خميني(ره)

14 خرداد سی‌امین سالگرد عروج ملكوتی امام خوبی‌هاست؛ امامی كه جامع همه ارزش‌های فردی، اجتماعی و سیاسی بود و به واسطه همین جامعیت ارزشی خود توانست در قلوب مؤمنان و مسلمانان به عنوان پدیده‌ای بی‌نظیر ظهور كند، عشق و علاقه به امام(ره) از كشاورزان روستایی تا تحصیل‌كردگان در دانشگاه‌های معتبر دنیا متبلور بود.



14 خرداد سی‌امین سالگرد عروج ملکوتی امام خوبی‌هاست؛ امامی که جامع همه ارزش‌های فردی، اجتماعی و سیاسی بود و به واسطه همین جامعیت ارزشی خود توانست در قلوب مؤمنان و مسلمانان به عنوان پدیده‌ای بی‌نظیر ظهور کند، عشق و علاقه به امام(ره) از کشاورزان روستایی تا تحصیل‌کردگان در دانشگاه‌های معتبر دنیا متبلور بود.
امام از آنجایی که توکل پیوسته به قدرت الهی داشت، ابزار مادی قدرت و دلبستگی به قدرت مستکبران را در تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود راه نمی‌داد و چنین استراتژی‌ای را مبنای قدرت ملی ایران در نظر گرفت و بر این اساس سرفصل‌های مهمی را برای شاکله این قدرت قرار داد که در همه محیط‌های اجتماعی برای کسب قدرت قابل اتکا و الگوبرداری باشد. در اینجا به برخی از این سرفصل‌ها اشاره می‌شود:
1ـ اتکا به ملت مسلمان و مستضعف ایران؛ اگر چه بسیاری از احزاب، جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی در آغاز حرکت خود تلاش کردند با پیوستن به سه‌گانه زر، زور و تزویر به قدرت برسند، حضرت امام با پشت پا زدن به این عوامل و با دستان خالی و نهایت سادگی قلب‌های ملت ایران و جهان را به سمت احیای اسلام هدایت کردند.
2ـ مقابله با فرهنگ الحادی و مادی جهان سلطه: از ابتدای انقلاب حضرت امام(ره) تلاش خود را به کار گرفتند که از نفوذ دشمنان جلوگیری کنند. ایشان نه تنها با افرادی که به نوعی پیوستگی با غرب داشتند، قطع رابطه کردند و آنها را از نظام سیاسی کشور کنار گذاشتند؛ بلکه با تفکرات مرموزی که برای مقابله با انقلاب در قالب‌های جمهوریت نفوذ می‌یافت به شدت ایستادگی می‌کردند. همین حرکت‌ها سبب شد که با وجود برخی شبهات که انقلاب به کمک انگلیسی‌ها، به کمک شوروی‌ها یا به کمک آمریکایی‌ها به پیروزی رسید، نتواند در افکار عمومی اثرگذار شود و به عنوان یک پارادایم قوی در تاریخ انقلاب باقی بماند.
دشمن همواره درصدد بوده است با پرتوهای درخشان عصر امام خمینی(ره) در سراسر جهان مبارزه کند؛ اما با یاری خداوند این حیله‌ها نه تنها اثرگذار نشده؛ بلکه موجب گسترش انقلاب اسلامی شده است. یکی از زنده‌ترین شواهد این بحث روز قدس امسال بود که شکوه و عظمت آن سبب شکست طرح خائنانه معامله قرن شد. خداوند در آیه 8 سوره صف می‌فرماید: «مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد، نور خود را كامل خواهد گردانيد.»

۱۳۹۸/۳/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...