نسخه چاپی

مذاكرات مشاور ظریف با نماینده پوتین در مسكو

مشاور وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در نشستی با نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، درباره روند اوضاع كلی در منطقه، از جمله حل و فصل اوضاع در سوریه و مناقشه نظامی در یمن، گفت‌وگو و تبادل نظر كردند.

به گزارش نما، مشاور وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در نشستی با نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، درباره روند اوضاع کلی در منطقه، از جمله حل و فصل اوضاع در سوریه و مناقشه نظامی در یمن، گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، " میخائیل بوگدانوف " معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی روز سه‌شنبه در نشستی با "علی اصغر خاجی" مشاور وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی که به مسکو سفر کرده، روند اوضاع کلی در منطقه خاورمیانه، از جمله مناقشه نظامی در یمن را مورد بررسی قرار دادند.

اخبار سیاسی- بر اساس اطلاعات منتشره از سوی وزارت خارجه روسیه ، در جریان این مذاکرات که در چارچوب رایزنی‌های مرتب بین مقامات روسی و ایرانی انجام گرفت. وضعیت کنونی خاورمیانه، از جمله روند اوضاع در سوریه و راه‌های حل و فصل مناقشه نظامی در یمن، در مرکز گفت‌وگوهای دیپلمات‌های بلندپایه دو کشور قرار داشت.

جزییات بیشتری از محتوای این مذاکرات فاش نشده است.

مشاور وزیر خارجه ایران روز دوشنبه نیز با "سرگئی ورشینین" معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرده و طرفین بر اهمیت ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی بیشتر اقدامات دوجانبه برای کمک به حل و فصل مسائل مربوط به سوریه تاکید کردند.

ورشینین در این دیدار یادآور شد که روسیه ارزش زیادی برای تقویت گفت‌وگو‌ها و اقدامات مشترک با ایران در حل و فصل مشکلات منطقه‌ای و مسائل مهم در دستورکار بین المللی قائل است.

۱۳۹۸/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...