نسخه چاپی

سیدمصطفی میرسلیم در واكنش به اظهارات سخنگوی دولت درباره ضرورت تصویب FATF:

اطلاعات ویژه دادن به دشمن شفافیت نیست

عکس خبري -اطلاعات ويژه دادن به دشمن شفافيت نيست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واكنش به اظهارات سخنگوی دولت درباره ضرورت تصویب FATF گفت: نباید به‌خیال بهانه‌ندادن به دشمن راه‌های دورزدن تحریم را ساده‌لوحانه در اختیار او قرار داد.


به گزارش نما سیدمصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره اظهارات روز گذشته سخنگوی دولت در ارتباط با لزوم تأیید فوری لوایح پالرمو و CFT از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ مسئولان دولتى در جلسه رسمى مجمع تشخیص، اذعان کرده بودند که هیچ تضمینى وجود ندارد که در صورت پیوستن ایران به FATF، تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان برداشته شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه نمی‌توان به دولت آمریکا که جز بدقولى و زورگویى زبان دیگرى نداشته و در ماههاى اخیر بر تحریم‌هاى ظالمانه خود علیه ایران افزوده، اعتماد کرد، اظهار داشت: به‌لحاظ منطقى نباید از کشورى که جنگ اقتصادى بر او تحمیل شده و در عمل در شرایط قهرى به‌سر مى‌برد، توقع‌داشت که راه‌هاى دور زدن تحریم‌هاى ظالمانه را ساده‌لوحانه و به‌خیال بهانه ندادن به دشمن کینه‌توز در اختیار او و هم‌پیمانانش قراردهد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اینکه شبکه بانکى نیاز به اصلاح و روزآمد شدن دارد،‌ یک واقعیت مسلم است اما نباید این مسئله بهانه‌ای برای پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی چون پالرمو و CFT شود، چراکه قانون داخلی ما به‌صراحت بانک مرکزی را مأمور برقراری شفافیت پولی و بانکی معرفی کرده است، بنابراین نیازی به پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی برای پیاده‌سازی شفافیت حس نمی‌شود.

میرسلیم تأکید کرد: شفافیت در همه حال به‌نفع ماست ولى قطعاً دادن اطلاعات ویژه به دشمن نمی‌تواند موجب شفافیت شبکه پولی و بانکی کشور شود.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی سخنگوی جدید دولت روز گذشته در جریان اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، درباره لزوم تأیید هرچه زودتر لوایح پالرمو و CFT در سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود: "دوستان ما در دنیا به ما تأکید می‌کنند که اگر هرچه بیشتر به‌سمت بهانه دادن کمتر و شفافیت در امور مالی حرکت کنیم، بیشتر به‌نفع ما است".

وی همچنین با حیاتی خواندن تصویب این لوایح تأکید کرده بود: "ما نباید خودمان، خودمان را تحریم کنیم و با این کار بهانه‌ای دهیم که حتی بانک‌های ایرانی در خارج از کشور هم نتوانند فعالیت کنند".
منبع:تسنیم

۱۳۹۸/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...