نسخه چاپی

نمایش جدید نتانیاهو و رویایی كه تعبیر نخواهد شد

نتانیاهو در حالی مدعی قدرت هوایی رژیم صهیونیستی شده است كه از زمان سرنگونی هواپیمای f۱۶ این رژیم در سوریه، افسانه برتری هوایی این رژیم، باطل شده است.

به گزارش نما، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به بازدید پایگاه هوایی «نواتیم» واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی رفته بود، از هواپیماهای اف-35 دیدن کرد. رژیم صهیونیستی این هواپیماهای جنگی را در سال 2016 تحویل گرفته است. در این بازدید نتانیاهو گفت: «ایران ما را تهدید به نابودی می‌کند، اما باید به یاد داشته باشد که این هواپیماها [اف-35] می‌توانند به هر نقطه‌ای در خاورمیانه بروند، از جمله ایران و البته سوریه»

اخبار بین الملل- شاید این نمایش تلویزیونی برای ساکنان صهیونیست سرزمین‌های اشغالی، نوعی دلگرمی و اطمینان خطر را ایجاد کند و یا در راستای بازیابی روحیه نیروی هوایی و ارتش این رژیم مؤثر باشد که البته در این موضوع نیز اختلاف‌نظر وجود دارد، ولی قطعاً نتانیاهو و دیگر سردمداران این رژیم اطلاع دارند که این بلوف‌ها و قدرت‌نمایی پوشالی، هرگز نخواهد توانست امنیتی برای این رژیم به همراه داشته باشد.

رژیم صهیونیستی که شکست قدرت نیروی زمینی خود و به ویژه یگان گولانی و تانک‌های مرکاوا را در جنگ 33 روزه و نبرد 51 روزه غزه به عینه مشاهده کرد، تأکید و قدرت‌نمایی خود را در نیروی هوایی این رژیم متمرکز کرده بود، لیکن سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگی f16 این رژیم در بهمن سال 1396 و در هنگام تجاوز به حریم هوایی سوریه، باعث شد که این به‌اصطلاح نقطه قوت و برتری این رژیم نیز با چالش جدی مواجه شود. پس از سرنگونی این جنگنده، رژیم صهیونیستی جرئت تجاوز به آسمان و فضای سوریه را نداشته و معمولاً در تجاوزات بعدی با نقض حریم هوایی لبنان و یا با سوءاستفاده از زمان و منطقه پرواز هواپیماهای مسافربری که در واقع تهدید امنیت غیرنظامیان است، اقدامات تجاوزکارانه خود را انجام می‌دهد؛ بنابراین وقتی این رژیم جرئت ورود به فضای کشور سوریه را ندارد چگونه از تجاوز به حریم هوایی ایران سخن می‌گوید؟

در مقابل این تهدید، باید به این نکته توجه کرد جمهوری اسلامی قبلاً به‌صراحت اعلام کرده که اگر غلطی از این رژیم سر بزند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران نشان داده در دفاع از امنیت خود هیچ تعللی نخواهد کرد. سرنگون کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی توسط سامانه پدافندی بومی ایرانی که شگفتی کارشناسان نظامی را به همراه داشت و از سوی دیگر ناتوانی آمریکا در مقابله با این اقدام مشروع ایران، نشان داد که ایران در این مسیر مصمم و جدی است و سخن گفتن از حمله نظامی به ایران، خوابی است که تعبیر نخواهد شد. قدرت سامانه‌های پدافندی ایران که هواپیماهای رادار گریز آمریکا در منطقه را رصد کرده و در مواقع ضروری اخطارهای لازم را به این پرنده‌ها صادر می‌نماید، بیانگر این مطلب است که برخلاف ادعاهای مطروحه در خصوص آسیب‌ناپذیر بودن این جنگنده، ایران توانایی لازم برای مقابله با چنین پرنده‌هایی را دارا می‌باشد. قدرت موشکی ایران نیز امر ثابت شده‌ای است که نیاز به بازتعریف ندارد.

نتانیاهو اکنون یک نخست‌وزیر شکست‌خورده است. درگیر پرونده مفاسد مالی و سیاسی است. از تشکیل دولت عاجز مانده و مجبور به اعلام زمان برگزاری انتخابات مجدد شده است. در داخل کشور با آفریقای تبارهایی که به تبعیض نژادی اعتراض دارند مواجه است. از سوی دیگر با افشای گزارش ناتوانی و اشتباه کماندوها و نیروهای ویژه این رژیم در عملیاتی سرّی در منطقه خان یونس که منجر به هلاکت یک افسر ارشد امنیتی این رژیم شده، مواجه است. گزارشی که نشان داد ارتش صهیونیستی در انجام مأموریت‌ها، ناتوان و ضربه‌پذیر است. احزاب مخالف نیز از افول قدرت این رژیم سخن گفته و نتانیاهو را یکی از عوامل این امر معرفی می‌‌کنند و اتمام دوران سیاسی نتانیاهو را مطرح می‌‌کنند.


بنابراین همان‌طور که اشاره شد این بازدید و این تهدیدات شاید بتواند تنها مرهم و مسکّنی برای نتانیاهو و برخی از سردمداران این رژیم باشد لیکن در واقعیت منطقه، تنها نشان‌دهنده خوی تجاوزکارانه این رژیم است که البته قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران، اجازه این تجاوزگری را به این رژیم نخواهد داد.


۱۳۹۸/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...