نسخه چاپی

اختصاصی نما:

روشنگری سیما را در باره ی نفوذ ارج نهیم‎

عکس خبري -روشنگري سيما را در باره ي نفوذ ارج نهيم‎

طبیعی است كه پخش این سریال به مذاق برخی جریانات سیاسی خوش نیاید و طیف غربگرا با اینگونه فیلم و سریال ها حیثیت وابسته خود را برباد رفته ببیند و واكنش‌ها و اعلام مواضع تند آنان را به همراه داشته باشد ازجمله اینكه تلاش كردند با هجمه به سازندگان این سریال، آنان را به یك طیف سیاسی خاصی منتسب كنند. طرح این قبیل مسائل موجب انحراف در مسئله اصلی كه احیاء روحیه حفاظت از امنیت ملی است ، می شود.

عباس پناهی - نفوذ در حکومت ها ، موضوع جدیدی نیست بلکه همواره در طول تاريخ بشر وجود داشته و قدر مسلم دشمنان داخلی و خارجی و همچنین رقباي سياسي در اين عرصه بهره ها برده‌اند.

اما مهم این است که بمنظور پیشگیری و مقابله با جاسوسی و نفوذ به چه میزان به تعهدات حفاظتی عمل می شود؟ و مسئولین چگونه با معضل جاسوسی و نفوذ سرویس های امنیتی دشمن مقابله می کنند؟

در این ارتباط بدون شک یکی از بهترین و موثرترین سریال هایی که تاکنون ساخته شده، سریال گاندو است و براساس نظرسنجی هایی که صورت گرفته اکثر مردم از ساخت و پخش سریال مزبور اظهار رضایتمندی دارند. طبیعی است که رضایت مردم عزیز به دلیل اطلاع رسانی و شفافیتی است که در آن مجموعه نصیب آنها شده است. پس این حق مردم است که نسبت به وقایع و اتفاقات داخل کشور درجریان قرار بگیرند. تاراج اموال کشور و به مخاطره افتادن امنیت ملی و نظام از طرف استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل، چیزی نیست که بشود چشم پوشی کرد لذا مهمترین دغدغه مردم و مسئولین دلسوز ، حفاظت از کیان نظام و ارزش های انقلاب است.

واقعيت امر این است که توقع از دستگاه دیپلماسی، نمایش اقتدار در تراز انقلاب و جایگاه ملت غیور ایران بود، لیکن باکمال تاسف پس از گذشت حدود هفت سال در این ویترین دیپلماسی بیش از هر چیز انفعال دیده شد و دستاوردی که مورد انتظار است، حاصل نشد که با پخش سریال گاندو بخشی از این واقعیت ظهور و بروز پیدا کرد.

اما طبیعی است که پخش این سریال به مذاق برخی جریانات سیاسی خوش نیاید و طیف غربگرا با اینگونه فیلم و سریال ها حیثیت وابسته خود را برباد رفته ببیند و واکنش‌ها و اعلام مواضع تند آنان را به همراه داشته باشد ازجمله اینکه تلاش کردند با هجمه به سازندگان این سریال، آنان را به یک طیف سیاسی خاصی منتسب کنند. طرح این قبیل مسائل موجب انحراف در مسئله اصلی که احیاء روحیه حفاظت از امنیت ملی است ، می شود.

خوب البته که این واکنش ها دور از انتظار نیست اما در اینجا دو وظیفه مهم سنگینی می کند: 1) قدردانی از عوامل ساخت این سریال اعم از تهیه کننده، کارگردان و بازیگران آن که با هنرمندی تمام در این راستا به ایفای نقش پرداختند. 2) انتظار می رود با آن معدود افرادی که از سر بی تعهدی و حق ناشناسی، برخی از بازیگران این سریال را به باد ملامت گرفته و یا به بعضی از آنها توهین و ناسزا گفته اند برخورد شود. که انتظار می رود در وحله اول از جانب مبادی ذیربط در عرصه فرهنگ با این پدیده سلبریتی موهن برخورد جدی بعمل آید.

آری تجليل از بزرگان عرصه هنر، تجليل از فرهنگ و هويت ايراني است و تجليل از هويت ايراني، پاسداشت فرهنگ و هنر بشريت است. خوشبختانه جامعه ما به خاطر جانفشانی های شهدا و بصیرت مردم در مورد حمله استکبار از نعمت امنیت پایدار برخوردار شده است.

اما سخن آخر اینکه سلبریتی های وطن فروش بدانند؛ اگر مرغی دانه اش را در خانه خود خورد و برای بیگانه تخم گذاری کرد ، دیری نپاید که بوی کباب شدنش به مشام ها برسد.

۱۳۹۸/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...