نسخه چاپی

ضرورت تغییر كاربری مناسب برای مكان‌های تاریخی

حسن خلیل‌آبادی با اشاره به ضرورت تغییر كاربری مناسب برای مكان‌های تاریخی گفت: لاله‌زار تبدیل به انبارهای لوازم برقی شده و اگر یكی از آنها طعمه حریق شود ، نیمی از این محل تاریخی نابود خواهد شد.

به گزارش نما، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران درباره تغییر کاربری در میدان حسن‌آباد ، اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود این میدان تبدیل به مهمانپذیر شود به دلیل اینکه کنترل افراد ممکن نیست و تردد زیاد است می‌تواند آسیب‌زا برای این اثر تاریخی باشد و پیشنهاد مناسبی نیست.

وی افزود:‌به نظرم باید میدان تاریخی حسن‌آباد تبدیل به موزه، کتابخانه یا مرکز فرهنگی مانند تالار تئاتر شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آثار تاریخی زیادر شرایطی مشابه میدان حسن‌آباد دارند، گفت: خانه فخرالدوله در اختیار جامعه مداحان قرار داشته و هر چند آنها خوب نگه می‌دارند اما تردد در آنجا زیاد است و از آشپزخانه آن نیز استفاده می‌شود.

خلیل‌آبادی گفت: کاخ‌های میراثی چون سعدآباد و نیاوران امروزه دستخوش تغییرات قرار گرفته و متاسفانه برخی اقدام به برپایی گالری و خرید و فروش اجناس می‌کنند و این در حالی بود که مراکز میراثی و تاریخی نباید آمار تردد در آنها زیاد باشد و فلش دوربین برای برخی از قسمت‌های آن آسیب‌زاست. حتی در بسیاری از این مراکز توصیه می‌شود افراد لباس مخصوص بپوشند و از استعمال دخانیات بپرهیزند.

وی به محله تاریخی لاله‌زار اشاره کرد و گفت: در این محل خانه، سینما و تئاترهای تاریخی وجود دارد و انبار 10تنی لوازم برقی در این محدوده زیاد است که اگر یکی از آنها طعمه حریق شود حداقل نیمی از لاله‌زار از بین خواهد رفت.
این عضو شورای شهر تهران گفت: تغییر کاربری باید مناسب با همه این آثار تاریخی انجام گیرد و مالکان نیز خود را موظف به حفظ ابنیه تاریخی بدانند. شهرداری نیز نسبت به بازدیدهای دوره‌ای اهتمام بیشتری داشته باشند.

۱۳۹۸/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...