نسخه چاپی

انتقادپذیری به سبك خبرگزاری دولتی

انتقاد احمد زیدآبادی از نحوه كار خبرگزاری دولتی ایرنا باعث شد خبر مربوط به نشستی كه زیدآبادی همراه حسین مرعشی و عباس عبدی در آن حضور داشت، بدون سخنان زیدآبادی در این خبرگزاری منتشر شود!

به گزارش نما انتقاد احمد زیدآبادی از نحوه کار خبرگزاری دولتی ایرنا باعث شد خبر مربوط به نشستی که زیدآبادی همراه حسین مرعشی و عباس عبدی در آن حضور داشت، بدون سخنان زیدآبادی در این خبرگزاری منتشر شود! روز چهارشنبه هفته گذشته نشستی با عنوان «اصلاحات؛ امکان یا امتناع» در دفتر حزب کارگزاران سازندگی برگزار شد که حسین مرعشی، عباس عبدی و احمد زیدآبادی در آن صحبت کردند. در آغاز نشست و قبل از آنکه برنامه به صورت رسمی آغاز شود، وقتی خبرنگار خبرگزاری ایرنا، ارگان رسمی دولت سؤالی از زیدآبادی پرسید، او قبل از آنکه پاسخ سؤال را بدهد، به بیان انتقاد از نحوه فعالیت این خبرگزاری پرداخت و گفت با وجود آنکه ایرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی است، اما از سایر خبرگزاری‌ها و سایت‌ها به شدت عقب است. همین انتقاد زیدآبادی کافی بود تا در خروجی ایرنا از این نشست، نامی از احمد زیدآبادی برده نشود و متن خبر ایرنا از آن نشست، صرفاً شامل سخنان عبدی و مرعشی باشد!
چندی قبل وزیر اطلاعات، سید محمود علوی هم انتقاداتی را متوجه خبرگزاری ایرنا کرد و گفت که من از صحبت با خبرگزاری ایرنا می‌ترسم، چون هر زمانی مطلب رو یک طوری دیگر منعکس کرده است. او به خبر «مذاکره با امریکا» که چندی قبل از سوی خبرگزاری ایرنا منتشر شد و بلافاصله وزارت اطلاعات آن را تکذیب کرد اشاره کرد. خبری که در آن ایرنا به نقل از محمود علوی گفته بود که اگر رهبری اجازه را صادر کند مذاکره میان ایران و امریکا انجام خواهد شد. وزیر اطلاعات در ادامه انتقاد از ایرنا تأکید کرد که در قائم شهر صحبت کردم و مطالب بنده را ۱۸۰ درجه اشتباه منعکس کرده بود. چند بار دیگر هم این طوری به سرمان آوردند. از قول من نوشتند اگر مقام رهبری اجازه دهد با امریکا مذاکره می‌کنیم، در حالی که من اصلاً چنین چیزی نگفته‌ام.
منبع: روزنامه جوان

۱۳۹۸/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...