نسخه چاپی

دیدار «جهانگیری» و «بردی محمداف»؛ توسعه روابط تجاری محور رایزنی

معاون اول رئیس جمهور ایران در حاشیه همایش اقتصادی «خزر» با رئیس جمهور تركمنستان دیدار كرد.


به گزارش نما، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور ایران با «قربان قلی بردی محمداف » رئیس جمهور ترکمنستان در منطقه گردشگری «آوازه» در سواحل دریای «خزر» دیدار کرد.

اخبار سیاسی- در این دیدار اسحاق جهانگیری ضمن تبریک عید قربان پیام «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران به بردیمحمداف را تقدیم کرد.

در ادامه رئیس جمهور ترکمنستان ضمن تبریک عید قربان به مردم و مسئولین، جمهوری اسلامی ایران را کشور دوست و برادر خواند و برای مردم و مسئولین آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

همچنین در این دیدار طرفین به تبادل نظر در مورد همکاری‌‌های دوجانبه در زمینه‌های تجاری- اقتصادی، تقویت روابط فعالان اقتصادی، افزایش مبادلات تجاری متقابل و جذب سرمایه پرداختند.

2 طرف به بررسی روابط اقتصادی به خصوص در زمینه انرژی را پرداختند و بر استفاده از ظرفیت‌های دوجانبه برای تأمین امنیت انرژی تأکید کردند.

در ادامه مقامات 2 کشور به حل و فصل مسائل در زمینه حمل‌ونقل به خصوص ابتکارات طرف ترکمن را مورد بررسی قرار دادند.

طرفین بر اهمیت نخستین مرحله از همایش‌های اقتصادی دریای خزر خبر دادند زیرا این نشست‌ها انگیزه جدیدی برای توسعه همکاری‌های چندجانبه ایجاد خواهد کرد.

جهانگیری ضمن ابزار امیدواری نسبت به برگزاری این نشست‌ها و بر تعامل سازنده طرفین در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای با هدف پیگیری منافع 2 کشور تأکید کرد.

نخستین دور همایش اقتصادی خزر به ابتکار دولت ترکمنستان با حضور کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری ترکمنستان، فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری قزاقستان در منطقه گردشگری آوازه برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این نشست‌ها دستیابی کشورهای ساحلی دریای خزر به طرح جامع برای بهره‌برداری‌ از این دریا در زمینه‌های مختلف است.


۱۳۹۸/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...