نسخه چاپی

عقب‌نشینی ترامپ از اعمال تعرفه جدید روی كالاهای چین

پس از آنكه ترامپ تعرفه‌های جدید روی باقی‌مانده كالاهای چینی را كه قرار بود از اول سپتامبر اجرایی شود به تأخیر انداخت ارزش سهام بازارهای بورس آسیا تقویت شد.



به گزارش نما، ارزش سهام‌ بازارهای بورس آسیا امروز چهارشنبه پس از آنکه واشنگتن اعمال تعرفه روی کالاهای وارداتی از چین را به تعویق انداخت به شدت تقویت شد.

اخبار اقتصادی- در معاملات بازارهای بورس اروپا شاخص یورواستاکس 15 صدم درصد، جرمن‌ داکس 17 صدم درصد و FTSE، به میزان 25 صدم درصد رشد یافت، همچنین ارزش ین ژاپن هم تقویت شد.

بر اساس این گزارش، ارزش سهام وال‌استریت آمریکا هم پس از آنکه ترامپ تعرفه‌های جدیدی که از اول سپتامبر برای اعمال تعرفه جدید روی کالاهای چینی عقب‌نشینی کرد، بالا رفت.

واشنگتن اعلام کرده که اعمال تعرفه روی انواع گوشی، لپ‌تاب و دیگر کالاهای مصرفی را به تعویق انداخته است. در آمریکا نیز ارزش شاخص MSCI تقویت شد.

در آسیا هم شاخص شانگهای بالا رفت و شاخص FSEC به میزان 0.6 درصد تقویت شد. و شاخص HSI نیم درصد بالا رفت. شاخص کاسپی کره جنوبی 0.7 درصد و نیکی ژاپن یک درصد تقویت شدند.

در این میان ناامنی سیاسی در هنگ‌کنگ همچنان سرمایه‌گذاران را روی لبه تیغ قرار داده و آنها را نگران کرده است.

کنتااینوس اقتصاددان ارشد بازار در میتسوبیشی اشاره کرد که به تعویق انداختن تعرفه روی کالاهای چینی توسطترامپ باعث تقویت ارزش سهام بازارهای بورس آمریکا هم شده است.

در بین ارزها هم ین 0.25 درصد رشد یافت و هر 106.485 ین در مقابل یک دلار قرار گرفت. در این میان ارزش دلار در مقابل سبدی از 6 ارز دیگر تقریباً ثابت بود و روی 97.822 ایستا

۱۳۹۸/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...