نسخه چاپی

تاج: شرایط را برای ویلموتس توضیح داده ایم

تاج گفت: ما شرایط را برای ویلموتس توضیح داده‌ایم و این موضوع را كه تلاش‌های گسترده فدراسیون جهت اجرای تعهدات همچنان ادامه دارد، به او خاطرنشان كردیم.


به گزارش نما، مهدی تاج در گفت‌و‌گویی درباره موضوعات مختلف، توضیحاتی ارائه کرد که متن این گفت‌وگو به شرح زیر است:

* از جلسه با وزیر ورزش و جوانان آغاز کنیم. محور این نشست چه بود؟

نشست خوبی با سلطانی‌فر داشتیم. در این نشست که صالحی امیری و کریمی (رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور) هم در آن حضور داشتند، وضعیت ورزشگاه‌هایی که قرار است در آن فصل جدید لیگ برتر برگزار شود، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. باید از پیگیری و همراهی ویژه وزیر ورزش و جوانان و همچنین تلاش‌های ادارات کل ورزش و جوانان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و باشگاه‌ها تشکر کنم که در این مسیر، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را یاری رساندند‌.

خوشبختانه روز گذشته (سه‌شنبه) رئیس سازمان لیگ هم گزارش مبسوطی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه‌ها به جامعه فوتبال ارائه کرد. ارزیابی کلی من از تلاش‌های صورت گرفته در جهت تحقق الزامات مدنظر در ورزشگاه‌ها مثبت است. طبق برنامه، مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه‌هایی که حائز شرایط برگزاری هستند، انجام می‌شود. در نهایت امیدوارم مردم علاقه‌مند، شاهد یک لیگ پویا، جذاب و به یادماندنی باشند‌.

* از تیم ملی چه خبر؟ در روزهای اخیر خبرهای نگران‌کننده‌ای شنیده شد.

در فدراسیون فوتبال با افتخار برای شادی دل مردم عزیزمان کار می‌کنیم. حتماً می‌دانید تیم ملی فوتبال، تیم امید، تیم‌های جوانان و نوجوانان و تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی تا پایان سال در رقابت‌های مهمی به میدان خواهند رفت‌. روشن است که آماده‌سازی و پشتیبانی این تیم‌ها، فرآیند خاص خود را می‌طلبد و شکی نیست که در شرایط تحریم‌های ناعادلانه، فدراسیون فوتبال می‌بایست پول‌های خود در فیفا و همچنین سایر منابع درآمدی را احیا کند‌. این مسیری است که حتماً فدراسیون تلاش خواهد کرد تا با بهره بردن از تمام ظرفیت‌ها در جهت پشتیبانی از تیم‌های ملی گام بردارد.

بدون شک رقبای ما در سطح قاره در حال برنامه‌ریزی گسترده هستند و برای تکرار موفقیت‌های گذشته نیازمند کار دوچندان هستیم‌. من به رغم تمام تنگناها امیدوارم فوتبال ملی ما در همه رده‌ها در مسیر موفقیت گام بردارد‌.

* به صورت مشخص‌تر، مباحثی درباره قرارداد مارک ویلموتس و تعهدات فدراسیون فوتبال مطرح است. در این باره چه نظری دارید؟

نگرانی در جهت تحقق تعهدات به یک مربی خارجی، از جمله دغدغه‌های اصلی من و همکارانم در فدراسیون است. ما هر روز این موضوع را از طرق مختلف پیگیری می‌کنیم و این روند تا حصول نتیجه ادامه دارد. با ویلموتس در تماس مداوم هستیم. به‌هرحال مربیانی چون او و سایر مربیان خارجی که اکنون در فوتبال ما فعالیت دارند، شاید تجربه اینچنینی نداشته باشند. لذا این موضوع کار مدیران را سخت‌تر می‌کند.

با این حال ما شرایط را برای ویلموتس توضیح داده‌ایم و این موضوع را که تلاش‌های گسترده فدراسیون جهت اجرای تعهدات همچنان ادامه دارد، به او خاطرنشان کردیم. امیدوارم چرخ اقتصاد فوتبال به طور کلی بهتر بچرخد و در این راستا خوشحالم که با تشکیل سازمان اقتصادی، گام‌های اولیه بلندی برداشته شده است تا فدراسیون به حقوق خود برسد و مسیر درآمدزایی تقویت شود.

* درباره انصاری‌فرد و کناره‌گیری او چه نظری دارید؟

انصاری‌فرد از جمله بزرگان فوتبال و فوتسال است که زحمات زیادی در این عرصه کشیده. من بابت همه تلاش‌ها از او تشکر می‌کنم، اما درباره موضوع فوتسال در هیئت رئیسه تصمیم‌گیری خواهد شد.

* به دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا حضور خواهید یافت. برنامه این سفر چگونه است؟

در حاشیه حضور در روزهای پایانی این رقابت‌ها، برگزاری چند جلسه هم هماهنگ شده است.کاملاً روشن است ‌که سطح فوتسال در آسیا پیشرفت زیادی کرده و نمایندگان کشورمان با علم به این موضوع در میدان حاضر خواهند شد‌.

۱۳۹۸/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...