نسخه چاپی

علت تعویق نشست روحانی با پوتین و علی‌اف

سخنگوی كرملین با اعلام اینكه مقدمات برگزاری نشست بعدی روسای جمهوری روسیه-ایران-تركیه درباره سوریه در حال انجام است، علت به تعویق افتادن نشست سران روسیه-ایران-آذربایجان را عدم تطابق برنامه‌های روسای جمهوری سه كشور نامید.

به گزارش نما، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که اقدامات برای فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست سران روسیه، ایران و ترکیه که قرار است در ماه سپتامبر در آنکارا برگزار شود، در حال انجام است.

اخبار سیاسی- وی یادآور شد، البته هنوز مشخص نیست که آیا کار بر روی تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه که دیگر بسیار نزدیک به اتمام است، تا برگزاری این نشست سران به پایان رسیده باشد و هنوز نمی‌توان تاریخ دقیقی برای آن مشخص کرد.

پیش از این "مولود چاووش‌اوغلو " وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده بود که نشست بعدی سه‌جانبه روسای جمهوری روسیه، ترکیه و ایران درباره سوریه در تاریخ 11 سپتامبر ( 20 شهریورماه) در آنکارا برگزار خواهد شد.

"الکساندر لاورنتیف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه نیز به نوبه خود اعلام کرده بود که در نشست آتی سران 3 کشور ضامن صلح در سوریه، همه ابعاد حل و فصل اوضاع در این کشور، از جمله مسائل انسانی و سیاسی و همچنین وضعیت جبهه‌های زمینی مورد بررسی طرفین قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کرملین همچنین یادآور شد که نشست سه‌جانبه روسای جمهوری روسیه، ایران و آذربایجان که قرار بود در این هفته در بندر سوچی انجام شود، به دلیل عدم تطابق جدول زمانی برنامه‌های روسای جمهوری سه کشور به تعویق افتاده و این نشست بر اساس هماهنگی برنامه‌های سه طرف در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

پسکوف افزود: «بعد از آنکه از طریق کانال‌های دیپلماتیک هماهنگی‌های لازم بین مقامات مسکو، تهران و باکو در این باره صورت بگیرد، تاریخ دقیق این نشست اعلام خواهد شد.»

لازم به یادآوری است نخستین نشست سران روسیه-ایران-آذربایجان در ماه آگوست سال 2016 در باکو برگزار شد. نشست بعدی روسای جمهوری سه کشور در ماه نوامبر سال 2017 در تهران انجام گرفت و در جریان این نشست، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه همتایان خود را دعوت کرد تا نشست سران بعدی در این کشور انجام شود.


۱۳۹۸/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...