نسخه چاپی

سان فرانسیسكو از دولت آمریكا شكایت می‌كند

مسئولان شهر سان فرانسیسكو در ایالت كالیفرنیا از دولت آمریكا بر سر قانون ضدمهاجرتی جدید شكایت می‌كنند.



به گزارش نما، مسئولان سان فرانسیسکو و منطقه سانتا کلارا در تلاش برای ممانعت از اجرای قانون جدیدی که با رد صدور روادید برای مهاجران فقیر به طور قابل توجهی مهاجرت قانونی را کاهش خواهد داد، روز سه‌شنبه از دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، شکایت کردند.

اخبار بین الملل- برخی کارشناسان می‌گویند، این قانون جدید در واقع با رد صدور روادید و اعطای اقامت دائم به صد‌ها هزار نفر از افرادی که درآمد آن‌ها در حد استاندارد‌های درآمدی مکفی نیست یا کمک‌های دولتی نظیر کوپن‌های غذا یا کمک هزینه مسکن یا درمانی دریافت می‌کنند، در واقع مهاجرت‌های قانونی را به نصف کاهش خواهد داد.

دنیس هرارا، دادستان سان فرانسیسکو ، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این طرح غیرقانونی در واقع تلاش دیگری برای بدنام کردن مهاجران است.

ترامپ تلاش‌هایی را برای کنترل مهاجرت‌های غیرقانونی و قانونی انجام داده است؛ موضوعی که یکی از وعده‌های اصلی انتخاباتی وی بود و بار دیگر نیز برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا آن را مطرح کرده است.

این قانون جدید که روز دوشنبه اعلام شد و قرار است از ۱۵ اکتبر به مرحله اجرا در آید در واقع بستر را برای رد آن دسته از متقاضیان صدور روادید فراهم می‌کند که از درآمد‌های مکفی برخوردار نیستند یا کمک‌های دولتی دریافت می‌کنند.

بر اساس این شکایت که به دادگاه سان فرانسیسکو ارائه شده است، این قانون تعریف موجود از کمک‌های دولتی را رد می‌کند و سعی دارد تا تعریف مجددی از این کمک‌ها حتی شامل استفاده حداقلی از طیف وسیع تری از مزایای غیرنقدی ارائه دهد.

در این شکایت آمده است این قانون جدید وضع سلامت و بهداشت ساکنان مناطق مختلف در آمریکا را بدتر می‌کند، مخاطرات را برای بهداشت عمومی افزایش می‌دهد، شبکه‌های سلامت و بهداشت عمومی را تضعیف می‌کند و خسارات مالی قابل توجهی را به بار می‌آورد.

این قانون جدید در حقیقت قانون مهاجرت و تابعیت ۱۹۶۵ آمریکا نقض می‌کند و از خدمات شهروندی و مهاجرتی آمریکا، وزارت امنیت داخلی و مسئولان آن‌ها شکایت شده است.

در این شکایت همچنین آمده است این قانون جدید موجب جدایی خانواده‌ها و تضعیف قوانین مهاجرتی می‌شود که هدف آن‌ها حفظ اولویت از هم جدا نماندن خانواده‌ها است.

مرکز ملی قانون مهاجرت آمریکا اعلام کرد این نهاد نیز شکایتی را برای مانع شدن از به مرحله اجرا درآمدن این قانون ارائه خواهد کرد. دادستان‌های کالیفرنیا و نیویورک نیز تهدید کردند شکایاتی را در خصوص این قانون ارائه خواهد کرد.


۱۳۹۸/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...