نسخه چاپی

علوی: ویلموتس، اسم رمز فدراسیون فوتبال نیست

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد تیم ملی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش نما، امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره انتشار پُست در صفحه مجازی اش و ابراز نگرانی نسبت به وضعیت مارک ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: نگرانی گناه نیست و امیدوارم این نگرانی‌ها برطرف شود. باید با قدرت برای حضور در میدان رقابت ها آماده شویم. شک نکنید تمام کشور‌های آسیایی و حتی آسیای مرکزی مشغول پیشرفت در فوتبال هستند.
از افغانستان تا رقبای سنتی مان همه در حال پیشرفت هستند

اخبار ورزشی- او ادامه داد: تیم ملی فوتسال افغانستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا دوم شد و در تورنمنت‌های کافا هم تیم‌های فوتبال پایه این کشور نتایج خوبی گرفتند. این وضعیت، افغانستان است و رقبای سنتی ما هم در حال پیشرفت هستند. به همین دلیل ما هم باید کار کنیم. بخش اول این کار هم عقد قرارداد با سرمربی، برنامه ریزی اردویی و برگزاری دیدار‌های تدارکاتی است. الان فاکتور‌های مناسبی برای برگزاری دیدار‌های دوستانه بزرگ تیم ملی وجود دارد، اما حس همراهی مردم نواقص و موانع را خود به خود مرتفع می‌کند.

فیفا باید برای همراهی خودش با فوتبال گام‌های اساسی بردارد

علوی درباره اظهارات عبدالحمید احمدی، معاون وزیر ورزش و جوانان مبنی بر اینکه نگرانی فدراسیون فوتبال نباید بزرگ باشد، گفت: این نگاه برای ما ارزشمند است. می‌دانیم پرداخت حقوق سرمربی تیم ملی عهده ما است، اما همه می‌دانیم پول فدراسیون فوتبال در فیفا بلوکه شده است. برگشت این پول هم تاکنون ممکن نشده است. حتی باشگاه استقلال هم تاکنون پول پرو پئیچ را به حساب او انتقال نداده است. امیدواریم فیفا همانگونه که روی بی تاثیر بودن مباحث سیاسی در ورزش تاکید دارد، در این زمینه هم در راستای همراهی خودش با فوتبال گام بلندی بردارد.
فوتبال نیازمند حمایت ملی است

او ادامه داد: مسیر فدراسیون فوتبال، امید بخش است. تا پایان سال ۶ تورنمنت بسیار مهم پیش رو داریم. تیم‌های نوجوانان و جوانان باید در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا که در ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند. تیم امید، رقابت‌های مرحله انتخابی المپیک را پیش رو دارد. تیم ملی بزرگسالان باید در انتخابی جام جهانی به میدان برود. تیم ملی فوتسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت می‌کند و تیم ملی فوتبال ساحلی هم باید در بازی‌های ساحلی قطر شرکت کند. وقتی با یک شکست در بازی دوستانه فضای بدی راه می‌افتد، ببینید شکست در هر یک از این تورنمنت‌های رسمی چه وضعیتی به وجود می‌آورد. خواهش می‌کنم کل جامعه متوجه باشند فوتبال نیازمند حمایت ملی است.
ویلموتس به اسم رمز فدراسیون فوتبال تبدیل نشده، اما نگرانی امروز بهتر از پشیمانی فردا است

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اینکه شنیده می‌شود مارک ویلموتس برای اخذ منابع مالی به اسم رمز این فدراسیون تبدیل شده است، گفت: باور کنید این موضوع صحت ندارد، اما فدراسیون برای سفر تیم ملی به کره جنوبی و انجام دیدار تدارکاتی با این تیم هزینه سنگینی را متقبل شد. تیم ملی نوجوانان میزبان رقابت‌های مقدماتی آسیا در همدان و تیم جوانان میزبان همین رقابت‌ها در تهران است. هزینه‌های میزبانی و اجرایی باید پرداخت شود. آیا ما می‌خواهیم تیم ملی امید پس از ۴۴ سال طلسم شکنی کند و به المپیک برود؟


علوی افزود: قطر به تازگی با برزیل بازی دوستانه برگزار کرد. ما باید تلاش کنیم و بدانیم نگرانی امروز بهتر از پشیمانی فردا است.
بازی دوستانه تیم ملی در شهریور برگزار نمی‌شود

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره احتمال برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی در شهریور ماه گفت: اردوی تیم ملی پیش از بازی با هنگ کنگ در تهران است. بازی دوستانه با گرجستان را برای تیم ملی پیش بینی کرده بودیم، اما با توجه به بعد مسافت ۲ کشور شاید شرایط به شکلی رقم می‌خورد که سبب خستگی تیم می‌شد. ما نمی‌توانستیم به صورت مستقیم به گرجستان برویم. ابتدا باید به ترکیه می‌رفتیم و سپس راهی این کشور می‌شدیم و پس از بازی هم این مسیر را برگشته و به هنگ کنگ می‌رفتیم. با این تفاسیر بازی دوستانه را در زمان دیگری برگزار می‌کنیم.

او افزود: اکنون که سازمان اقتصادی فدراسیون تشکیل شده امیدواریم بتوانیم حقوق فوتبال را برای نخستین بار به دست آوریم.

علوی درباره دلخوری هواداران استقلال از ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به دلیل دیپورت هروویه میلیچ گفت: روز گذشته دراین باره روشنگری کردیم. نامه باشگاه استقلال ساعت ۱۶:۲۹ دقیقه روز ۱۹ مرداد به فدراسیون رسید و ساعت ۱۸ به واحد تشریفات ارجاع شد و روند اداری به روز تعطیل خورد. حقیقت بگویم مدیران باشگاه استقلال خیلی تحت فشار هستند و زحمات زیادی می‌کشند. برای هادی مباشری (معاون باشگاه استقلال) آرزوی سلامتی می‌کنم.
فدراسیون فوتبال با هر اقدام منفی‌ای سریع برخورد می‌کند

او ادامه داد: از هواداران استقلال خواهش می‌کنم وارد فضای تنش نشوند چراکه فدراسیون فوتبال امسال در حوزه انضباطی داخل زمین و دیگر کمیته‌های مرتبط بیرون زمین محکم و قاطعانه عمل می‌کند. هفته پیش اتفاقی در یکی از بازی‌های لیگ فوتسال افتاد که فردا آن بازی برایش حکم صادر شد. این نمونه مشتی از خرواری است که فدراسیون فوتبال هیچگونه بی نظمی‌ای را نمی‌پذیرد و با هر اقدام منفی بلافاصله برخورد می‌کند. امیدوارم امسال هواداران تمام تیم‌ها از فوتبال لذت ببرند و اذیت نشوند.
زیرساخت ورزشگاه هایمان باید به شکلی باشد که همه از حضور در آن لذت ببرند

علوی درباره شایعه اجرا نشدن بلیت فروشی الکترونیکی در هفته‌های ابتدایی لیگ نوزدهم گفت: روز گذشته حیدر بهاروند، شرایط تمام ورزشگاه‌ها را تشریح کرد. باید بگویم روند تجهیز ۴/۵ ورزشگاه کامل شده است. حدود ۹ روز تا شروع لیگ زمان داریم و پس از برگزاری هفته دوم رقابت ها، به دلیل پیش رو بودن اردوی تیم ملی، باز هم می‌توان این روند را تکمیل کرد. امیدواریم تا هفته چهارم که دربی پایتخت انجام می‌شود، ورزشگاه‌های ما از لحاظ زیرساخت در شرایطی باشند که همه از حضور در آن لذت ببرند.

با شرایط قبلی پای کولینا هم برای قضاوت در ایران می‌لرزید

او ادامه داد: اهالی رسانه از حضور در ورزشگاه‌های میزبان بازی‌های جام جهانی و جام ملت‌های آسیا لذت می‌برند چراکه همه امکانات در آن‌ها فراهم است. حدود ۵۰ سال از آغاز برگزاری لیگ در ایران سپری شده و اکنون وقت لذت بردن تماشاگران از حضور در ورزشگاه‌ها است. اتفاق خوبی نیست که در دقیقه ۲۰ یک بازی، هواداران به دلیل اشتباه یک داور از سوی یک کانال هواداری تحریک شده و همه از وزیر، رئیس فدراسیون، مسئول سازمان لیگ و حتی خود داور را مورد اهانت قرار بدهند. در این شرایط اگر پیرلوئیجی کولینا یا مرحوم عبدالله موزون برای قضاوت بازی‌های فوتبال ایران به زمبن بیایند، پایشان نمی‌لرزد؟ داوران ما بهترین هستند و باید به آن‌ها کمک کنیم.
بیاییم عشق و علاقه‌ها را در فوتبال تقویت کنیم

علوی در پایان تصریح کرد: صحبت هایم را با ذکر یک خاطره تمام می‌کنم. سال‌ها پیش و در زمانی که در یکی از رسانه‌ها فعال بودم، هواداری از زابل زنگ زد و به من گفت از وقتی شنیده ام بازیکن محبوب تیم مان می‌خواهد به تیم رقیب برود به همراه خواهر، برادر و پدرم خانه را سیاه پوش کرده و اشک می‌ریزیم! اکنون هم بیاییم این عشق و علاقه‌ها را تقویت کنیم. تقاضا می‌کنم تمام رسانه‌ها در این مسیر به فدراسیون کمک کنند.

۱۳۹۸/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...