نسخه چاپی

واكنش سخنگوی ملكه دانمارك به لغو سفر ترامپ

سخنگوی ملكه دانمارك لغو سفر رئیس‌جمهور آمریكا به این كشور را اقدامی عجیب و غافلگیر‌كننده خوانده است.

به گزارش نما، جنجال‌ها بر سر درخواست رئیس‌جمهور آمریکا برای خریدن گرینلند که به لغو سفر از قبل برنامه‌ریزی شده او به دانمارک منجر شده، واکنش سخنگوی «مارگارت دوم» ملکه این کشور را به دنبال داشته است.

اخبار بین الملل- دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در پیامی توییتری از لغو سفر به دانمارک خبر داد و همزمان از نخست‌وزیر این کشور به دلیل رد درخواستش برای صحبت درباره فروختن گریلند به شدت انتقاد کرده بود.

به گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، یک سخنگوی کاخ سلطنتی دانمارک لغو سفر ترامپ به این کشور را «اقدامی عجیب و غافلگیر کننده» خوانده است.


«مارگارت دوم» ملکه دانمارک و خانواده سلطنتی این کشور

«لین بالبی» در گفت‌و‌گو با این رسانه به بیان این نکته که کشورش ترامپ را برای سفر رسمی دوم و سوم سپتامبر (۱۱ و ۱۲ شهریور) دعوت کرده بود، بسنده و از اظهارنظر بیشتر در این باره خودداری کرد.

پیشتر، رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از مواضع نخست‌وزیر دانمارک که گفته بود، ایده فروش گرینلند ایده‌ای مضحکک است، در توییتر خود نوشته بود: «دانمارک یک کشور خیلی خاص با مردمانی خارق العاده است اما با توجه به اظهارات مت فردریکسن نخست‌وزیر (دانمارک) و اینکه او علاقه‌ای به صحبت درباره خرید گرینلند ندارد، من دیدار از قبل برنامه‌ریزی شده‌ دو هفته آینده‌مان را به زمان دیگر موکول می‌کنم».

گرینلند بزرگترین جزیره کره زمین در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی و منطقه‌ای خودگردان تحت قیمومیت دانمارک است و در روزهای اخیر علاقه ترامپ برای خریدن آن خبرساز شده است. اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره این منطقه با واکنش منفی مقام‌‌های دانمارکی مواجه شده است.

اظهارات ترامپ درباره گرینلند در حالی مطرح شده که آمریکا از سال ۱۹۵۱ در این جزیره‌ حضور نظامی دارد و گرینلند میزبان یک پایگاه راداری آمریکا برای رصد موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است.

۱۳۹۸/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...