نسخه چاپی

هشدار واشنگتن به اتباع آمریكا

وزارت خارجه آمریكا با هشدار به اتباع این كشور درباره سفر به عربستان سعودی از آنها خواسته كه در صورت سفر به این كشور، «احتیاط زیادی به خرج دهند».




به گزارش نما، وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای صادر کرده و در آن به اتباع این کشور درباره سفر به عربستان سعودی هشدار داده است.

اخبار بین الملل- طبق گزارش رویترز، وزارت خارجه آمریکا در این هشدار از اتباع خود خواسته است که در صورت سفر به عربستان سعودی، «احتیاط زیادی به خرج دهند».

در بخشی از این هشدار امنیتی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که استفاده پرسنل نهادهای دیپلماتیک آمریکا و خانواده‌های آنها از فرودگاه «ابها» بدون اجازه مسئول آن نهاد دیپلماتیک ممنوع است.

نیروهای انصارالله و ارتش یمن در پاسخ به تجاوزات مکرر و محاصره ادامه‌دار این کشور توسط عربستان سعودی، فرودگاه «ابها» عربستان سعودی واقع در نزدیکی مرز یمن را بارها هدف حملات قرار داده‌اند.

هشدار امنیتی وزارت خارجه آمریکا در حالی صادر شده که به دنبال حمله روز شنبه یمنی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو، مقام‌های واشنگتن از قبیل وزیر خارجه آمریکا در اتهامی بی سند مدعی شده‌اند که این حمله توسط ایران انجام شده است.

در پی اتهامات اخیر مقامات آمریکایی در خصوص دست داشتن ایران در حمله تلافی‌جویانه یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی رسمی از طریق سفارت سوئیس، حافظ منافع آمریکا در ایران، به دولت آمریکا درباره هرگونه اقدام علیه ایران هشدار داده و هرگونه دخالت ایران در این قضیه را نیز رد کرده است.

در این یادداشت ضمن محکوم کردن ادعاهای پامپئو و دیگر مقامات آمریکایی علیه ایران، اعلام شده اگر حمله‌ای [ولو محدود] به ایران صورت بگیرد واکنش جمهوری اسلامی فوری و شدید است و به منشأ تهدید، محدود نخواهد شد و ممکن است دامنه وسیع‌تری از منشأ تهدید را نیز در بر بگیرد.

۱۳۹۸/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...