نسخه چاپی

واكنش وزیر جدید به خبر خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش

حاحی‌میرزایی در مورد موضوع خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش گفت: چنین چیزی صحت ندارد؛ آموزش و پرورش امر حاكمیتی است و خصوصی‌سازی انجام نمی‌شود اما خرید خدمات روشی است كه چون با مشكل كمبود نیرو مواجه هستیم، اجرا می‌كنیم كه معلمان تابع قوانین آموزش و پرورش هستند و محتوای آموزشی هم اجرا می‌شود.




به گزارش نما، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص گلایه از شهریه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: در مدارس غیردولتی برای شهریه دانش‌آموزان ضوابطی تعیین شده و بر اساس آموزش‌هایی که مدرسه ارائه می‌شود تعیین می‌شود؛ نیاز به حضور سازمان‌های دیگر برای نظارت بر شهریه مدارس غیردولتی نیست.

اخبار اجتماعی- وی با بیان مشکل شهریه مربوط به معدود مدارس غیردولتی است، گفت: ما ضامن آن قوانینی هستیم که ابلاغ کردیم و با تخلفات برخورد می‌کنیم.

حاحی‌میرزایی در مورد موضوع خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش گفت: چنین چیزی صحت ندارد؛ آموزش و پرورش امر حاکمیتی است و خصوصی‌سازی انجام نمی‌شود اما خرید خدمات روشی است که چون با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم، اجرا می‌کنیم که معلمان تابع قوانین آموزش و پرورش هستند و محتوای آموزشی هم اجرا می‌شود.

وی درباره سرانه مدارس بیان کرد: بودجه آموزش و پرورش از یک کاستی ساختاری رنج می‌برد؛ تمام تلاش را خواهیم کرد تا اعتبار بیشتری بگیریم و در بودجه ۹۹ تلاش می کنیم که بودجه آموزش و پرورش بر اساس بودجه عملکردی و واقعه‌بینانه‌تر تنظیم شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: بعد از تصویب دولت به مرحله اجرا در می‌آید.

وی درباره اصل ۳۰ قانون اساسی گفت: اصل ۳۰ قانون اساسی به صورت خیلی خوب در آموزش و پرورش انجام می‌شود و بیش از ۸۶ درصد از مدارس کشور دولتی هستند و تلاش کردیم همه دانش‌آموزان از آموزش بهره‌مند شوند.

حاحی‌میرزایی گفت: ما به دنبال چوب حراج بر آموزش و پرورش نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم بر دارایی خود بیفزاییم؛ اردوگاه شهید باهنر هم متعلق به آموزش خواهد بود و خواهد ماند.

وی درباره راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش گفت: راهکار، مصونیت‌سازی دانش‌‌آموزان است.

وی درباره تنوع مدارس اظهار کرد: همانطور که اشاره شد سیاست ما حمایت از مدارس دولتی است؛ تمام تمرکز و اولویت ما بر مدارس دولتی است.

۱۳۹۸/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...