نسخه چاپی

چه تمرین هایی موجب افزایش سطح زبان فرانسه زبان آموزان می گردد؟

یادگیری زبان فرانسه برای بسیاری از زبان آموزان یك هدف ارزشمند می باشد تا بتوانند به خوبی به صورت روان به این زبان صحبت كنند. اما برای موفقیت در این مسیر لازم است تمرین های مناسبی به صورت مكرر انجام شود تا بتوانید سطح زبان فرانسه خود را بالا ببرید.




به گزارش نما، یادگیری زبان فرانسه برای بسیاری از زبان آموزان یک هدف ارزشمند می باشد تا بتوانند به خوبی به صورت روان به این زبان صحبت کنند. اما برای موفقیت در این مسیر لازم است تمرین های مناسبی به صورت مکرر انجام شود تا بتوانید سطح زبان فرانسه خود را بالا ببرید.

برای اینکه بتوانید تسلط کافی در زبان فرانسه کسب کنید لازم است که در مطالعه و یادگیری خود پیوستگی وجود داشته باشد. یکی از روش های موثر برای تمرین منظم، شرکت در کلاس زبان فرانسه دایلو می باشد تا بتوانید به صورت منظم در مدت چند ماه به تمرین و یادگیری زبان فرانسه به شکل کاربردی بپردازید. سعی کنید که یادگیری زبان فرانسه را بخشی از روتین روزانه خود قرار دهید. انجام این کار به شما کمک خواهد کرد که پر انگیزه باقی بمانید و موجب می شود آن چه که فرا گرفته اید به صورت تازه در ذهن شما حفظ گردد.

خیلی بهتر نتیجه خواهید گرفت اگر که روزانه تنها 30 دقیقه از زمان خود را صرف یادگیری زبان فرانسه کنید تا اینکه 1 الی 2 بار در طول هفته به مدت 2 ساعت مطالعه داشته باشید. در ابتدای کار ممکن است که تمرین کردن به این شکل برای شما دشوار باشد، اما پس از گذشت چند روز، یادگیری زبان فرانسه بخشی از کار های روزانه شما خواهد شد.

برای مثال شما می توانید در زمان های به خصوصی از روز سی دقیقه زمان به مطالعه زبان فرانسه اختصاص دهید تا با تمرکز بالا شروع به یادگیری کنید و سعی کنید به دور از عواملی که ممکن است موجب حواس پرتی شما شود قرار گیرید. اما شاید از خود بپرسید که چرا لازم است هر روز به این صورت تمرین کنید. علت آن این است که تکرار در یادگیری زبان یک عامل کلیدی می باشد.

برخی از متخصصین بیان می کنند که تکرار نقش بسیار زیادی در یادگیری دارد و بیش از 70 درصد یادگیری زبان با تکرار کردن صورت می گیرد. نیاز نیست که شما به صورت مداوم به یادگیری مطالب جدید بپردازید و اغلب حائز اهمیت است آن چه را که تا کنون یاد گرفته اید مرور کنید. زبان آموزان زیادی با تکرار نکردن مطالب یاد گرفته شده معمولا اکثر عبارت هایی که آموخته اند را فراموش می کنند و سپس بسیار مایوس می شوند، زیرا آن ها زمان و انرژی زیادی برای حفظ و یادگیری کلمات صرف کرده بودند.

راه حل جلوگیری از ایجاد چنین حالتی، تکرار است. هنگامی که شما چیزی را آموختید، لازم است که از آن استفاده کنید، و تا می توانید آن را مرور کنید. در چنین حالتی شما به شکل آسان تری می توانید مطالب را حفظ کنید. در کلاس های آموزش زبان فرانسه خوب همچون دوره های آموزش زبان دایلو این فرصت برای کلیه زبان آموزان وجود دارد که به استفاده از مطالب یاد گرفته شده بپردازند.

زیرا ممکن است لازم باشد که شما بیش از 5 بار یک عبارت را مشاهده کنید و به تلفظ آن گوش دهید تا بتوانید به خوبی آن را حفظ کنید. اگر که کلمات طولانی هستند، تلفظ آن ها مشکل تر خواهد بود و ممکن است شما دیرتر در استفاده از آن ها تسلط پیدا کنید. راه حل کلیدی این است که شما تلفظ عبارت ها را بشنوید و به آن به اندازه کافی نگاه کنید تا به طور کامل برای شما آشنا شود که در دوره های آموزشی با انجام این کار می توانید به شکل بهتری عبارت ها را به خاطر بسپارید.

هنگامی که شما شروع به یادگیری زبان فرانسه می کنید، می توانید از فلش کارت ها برای یادگیری عبارت ها و اصطلاحات استفاده کنید. آن ها ابزار بسیار موثری برای تکرار کلمات و عبارت هایی که آموخته اید می باشند. پس از گذشت مدتی، وقتی که سطح زبان فرانسه شما به حد مطلوب و متوسط رسید و قادر بودید به صورت مستقل مکالمه کنید، شما می توانید شروع به خواندن متون مختلف زبان فرانسه برای توسعه دایره لغات خود کنید.

در صورتی که مشتاق هستید یک زبان جدید را بیاموزید، لازم است به طور پیوسته در مطالعه خود تکرار داشته باشید. در حین اینکه عبارت های جدید را می آموزید، اطمینان حاصل کنید که با طراحی یک برنامه مطالعاتی، به مرور مطالبی که در گذشته آموخته اید نیز می پردازید. آنقدر حائز اهمیت نمی باشد که به طور پیوسته مطالب جدید بیاموزید، زیرا بدون درنظر گرفتن مجدد، آن ها را فراموش خواهید کرد. سعی کنید آن چه را که تا کنون آموخته اید مرور کنید تا در آینده آن ها را فراموش نکنید.

اگر که شما تصمیم گرفته اید که به خوبی زبان فرانسه را بیاموزید، تمریناتی وجود دارد که به شما در این مسیر کمک بسیاری خواهد کرد و لازم است به طور منظم آن ها را انجام دهید. سعی کنید در طول مدت یادگیری، اعتماد به نفس خود را بالا نگه دارید که البته در کلاس های زبان فرانسه سعی می شود با تشویق مکرر، انگیزه زبان آموزان برای مطالعه و یادگیری بیشتر گردد تا بتوانند با کیفیت بیشتر و به صورت سریع تر بیاموزند.

برنامه آموزشی اکثر کلاس های زبان فرانسه به صورتی طراحی شده است که زبان آموزان در ابتدا به تدریج پایه زبان خود را تقویت کنند و سعی نمی شود که همه چیز یکجا در ابتدا آموزش داده شود، زیرا موجب کاهش کیفیت یادگیری می گردد. لازم نیست که شما در ابتدای یادگیری خود به حفظ و درک عبارت ها و ساختار های سطوح پیشرفته زبان بپردازید، زیرا آن ها معمولا در صحبت های روزمره افراد مورد استفاده قرار نمی گیرد.

همچنین یادگیری در کلاس های زبان موجب می شود که شما ذهنیت بهتری از زبان مورد نظر خود داشته باشید و بتوانید با انجام فعالیت های آموزشی و سرگرمی گوناگون و یادگیری در شرایط مختلف به شکل بهتری مطالب را به خاطر بسپارید و در هنگام صحبت کردن به صورت روان تر منظور خود را بیان کنید.

سعی کنید روزانه مدت زمانی را با تمرکز بالا صرف مطالعه و مرور زبان فرانسه کنید. در حین یادگیری زبان به صورت روزانه تنها از متون گوناگون استفاده نکنید، بلکه بهتر است از انواع فایل های صوتی آموزش زبان فرانسه نیز استفاده کنید تا علاوه بر تقویت مهارت شنیداری، مهارت مکالمه فرانسه خود را نیز بهبود بخشید.

۱۳۹۸/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...