نسخه چاپی

نانسی پلوسی: اعزام نظامیان آمریكا به عربستان «شرم آور» است

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریكا در واكنش به مداخلات اخیر واشنگتن در غرب آسیا در پی حمله به آرامكو، تأكید كرد كه اقدام ترامپ برای تسریع فروش تسلیحات به عربستان و اعزام نیرو به این كشور، شرم‌آور است.




به گزارش نما، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن محکوم کردن تصمیم دولت ترامپ برای تسریع فروش تسلیحات و اعزام نیروهای نظامی بیشتر به عربستان سعودی و امارات متحده عربی بدون درنظر گرفتن نظر کنگره، این اقدام را محکوم کرد.

اخبار بین الملل- بنا به گزارش شبکه آمریکایی «سی ان ان»، پلوسی در واکنش به مداخلات اخیر ترامپ در منطقه غرب آسیا در پی عملیات حمله پهپادی انصارالله، گفت که این اقدامات ترامپ، «جدیدترین تلاش بی‌شرمانه دولت ترامپ برای دور زدن اراده دو حزب (جمهوری‌خواه و دموکرات) کنگره» بوده است و در بیانیه‌ای تصریح کرد: «این اقدامات غیرقابل قبول، زنگ خطر است».

خشم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از اقدامات دولت ترامپ در پی اعلام روز جمعه هفته گذشته پنتاگون بود که گفت نظامیان بیشتری را به عربستان سعودی اعزام می‌کند و سامانه‌های دفاع موشکی و هوایی را در واکنش به عملیات حمله 14 سپتامبر (23 شهریور ماه) انصارالله به تأسیسات نفتی عربستان در دو کشور امارات و عربستان مستقر کند.

واشنگتن بدون آنکه شواهد و اسنادی ارائه دهد، ایران را به انجام این حمله متهم کرده است و این در حالی است که ایران هرگونه مشارکت در این حمله را رد کرده است.

پلوسی استدلال کرد: «مردم آمریکا از جنگ خسته شده‌اند و هیچ علاقه‌ای برای ورود به یک جنگ دیگر در خاورمیانه (غرب آسیا) به ویژه از جانب عربستان سعودی را ندارند».

وی ادامه داد: «آنها (مردم آمریکا) ساکت نمی‌نشینند تا رئیس‌جمهور امنیت ما را تضعیف کند و زندگی نظامیان شجاع ما را در معرض خطر قرار دهد».

برخی دیگر از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره نیز با تصمیم جدید واشنگتن برای اعزام نیرو به منطقه مخالفت کرده‌اند.

«وارن دیویدسون» نماینده جمهوری‌خواه ایالت «اوهایو» روز جمعه در یک پیام توییتری نوشت: آمریکا باید به اجماع نومحافظه‌کاران پایان دهد. جنگ‌های بیشتر، آمریکا را امن‌تر نمی‌کند. عربستان سعودی یک کشور کاملاً مستقل است که قابلیت دفاع از حاکمیت خود را دارد».

«جاستین آماش» یکی دیگر از جمهوری‌خواهان ایالت «میشیگان» نیز با انتقاد از این اقدام آمریکا گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ بر فروش تسلیحات آمریکا به عربستان سعودی و امارات عربی متحده اصرار دارد. وی بر اعزام آمریکایی‌های جوان به عربستان سعودی و امارات عربی متحده اصرار دارد. نیروهای آمریکایی نباید بعنوان پلیس جهان مورد استفاده قرار گیرند».

این اولین جدال ترامپ با کنگره در خصوص ارسال منابع نظامی به این دو کشور نیست.

پلوسی تصریح کرد که اوایل تابستان جاری میلادی، سنا و مجلس نمایندگان آمریکا برای متوقف کردن فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات رأی گیری کردند و در ماه ژوئیه، ترامپ سه قطعنامه‌ای را که از فروش تسلیحات به این دو کشور جلوگیری می‌کرد، وتو کرد.

دولت ترامپ همچنین در ماه می برای نادیده گرفتن کنگره و تسریع فروش میلیاردها دلار تسلیحات به کشورهای مختلف از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی، اعلام وضعیت اضطراری کرد.

۱۳۹۸/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...