نسخه چاپی

بیش از ۳۰ نظامی حفتر كشته و اسیر شدند

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از دفع حمله نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» در جنوب طرابلس و بازپس‌گیری پایگاه‌های جدید خبر دادند.


به گزارش نما، نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در غرب لیبی اعلام کردند که روز دوشنبه(دیروز) موفق شدند حمله نیروهای حفتر در جنوب طرابلس را دفع کرده و بیش از سی نفر از این نیروها را کشته یا به اسارت بگیرند.

اخبار بین‌الملل- در درگیری‌های دیروز که در محورهای العزیزیه(جنوب غربی طرابلس) و عین زاره(جنوب طرابلس) به وقوع پیوست بیش از ۲۴ فرد مسلح از نیروهای حفتر کشته و نُه نفر از آن‌ها نیز به اسارت گرفته شدند و علاوه بر آن نُه نفر از نیروهای دولت وفاق ملی نیز کشته شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی عملیات«برکان الغضب» در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که نیروهای دولت وفاق ملی تلاش نیروهای حفتر برای نفوذ به منطقه العزیزیه را ناکام گذاشتند و این نیروهای حفتر متشکل از عناصر وابسته به شرکت امنیتی «واگنر» روسی بودند.

نیروهای دولت وفاق ملی پس از دفع حمله نیروهای حفتر، کنترل منطقه العزیزیه تا منطقه السبیعه را به دست گرفتند.

منطقه العزیزیه روز دوشنبه(دیروز) شاهد درگیری‌های خشونت‌بار بین نیروهای شرق و غرب لیبی بود که به اسارت تعدادی از نیروهای حفتر و تصرف چند خودروی نظامی از جمله یک خودروی زرهی اماراتی متعلق به نیروهای حفتر منجر شد.
از سوی دیگر نیروهای حفتر با حمله پهپادی به منطقه الطویشه در جنوب طرابلس، یک پزشک را کشته و سه نفر از امدادگران را زخمی کردند.

شبکه سعودی العربیه نیز به نقل از «ارتش ملی لیبی» تحت امر حفتر گزارش داد که نیروهای آن‌ها بامداد روز دوشنبه(دیروز) چند پایگاه و اردوگاه نیروهای دولت وفاق ملی در شهرهای سرت، مصراته، غریان و طرابلس را بمباران کردند.

نیروهای حفتر از شش ماه پیش به بهانه آزادسازی طرابلس از شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی، حملات به این شهر را آغاز کرده‌اند اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی هنوز نتوانسته‌اند به داخل شهر نفوذ کنند.

۱۳۹۸/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...