نسخه چاپی

واردات ۹۰۰ هزار دستگاه گوشی موبایل به كشور

رئیس انجمن واردكنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: در مرداد امسال مجموعا ۹۰۰ هزار دستگاه گوشی موبایل توسط ۶۶ شركت وارد كشور شد.

به گزارش نما، حسین غروی رام رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: در آغاز اجرای طرح رجیستری تعداد واردکنندگان رسمی در زمینه موبایل ۲۰ شرکت بودند اما این تعداد کافی نبود چرا که در سال ۹۵ تا ۹۶ تقاضای بازار موبایل حدود ۲۴ تا ۲۷ میلیون گوشی در سال بوده و سرمایه شرکت های واردکننده موبایل کفاف واردات این میزان تلفن همراه در سال را نمی‌داد اما به هر حال همچنان تعهد شرکت‌ها به دولت برای تامین بازار پابرجا بود.

اخبار اقتصادی-او ادامه داد: افزوده شدن شرکت‌ها بدون محدودیت نوع نشان تجاری و داشتن نمایندگی رسمی راه حل دیگری برای تامین نیاز بازار گوشی تلفن همراه بود. هم اکنون بیش از ۱۳۰ شرکت مجوز واردات قانونی تلفن همراه را دریافت کرده اند که از این تعداد شرکت تاکنون ۷۰ شرکت اقدام به ثبت سفارش و واردات کرده اند.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی بیان کرد: افزایش شرکت‌های واردکننده و تامین بازار توسط آن‌ها, باعث شد تا بازار به تعادل برسد و قیمت‌ها تثبیت شود. این اتفاق باعث شد که برخی از مدل‌های گوشی تلفن همراه قیمتی بسیار منطقی و قابل دسترس پیدا کنند و مصرف کننده نیز بتواند با خیال راحت اقدام به خرید کالا کند.

غروی رام گفت: شرکت های وارد کننده همچنان در همکاری با دولت در تامین نیاز بازار موبایل همکاری می کند. تا جایی که در مرداد امسال طبق اعلام سامانه همتا مجموعا ۹۰۰ هزار دستگاه گوشی موبایل توسط ۶۶ شرکت وارد کشور شد و حالا این میزان به مرز یک میلیون دستگاه در ماه رسیده است.

او تشریح کرد: شرکت‌های واردکننده تلفن همراه طبق وعده خود توانستند نیاز بازار را تامین کنند و حالا پس از گذشت بیش از ۲ سال از اجرای طرح رجیستری بازار به تعادل رسیده و قیمت تلفن همراه ثبات نسبی پیدا کرده است.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی افزود: هم اکنون در هر دقیقه ۸۵ دستگاه تلفن همراه در کشور به فروش می‌رسد. با تحلیل وضعیت بازار و رفتار مصرف کنندگان بر این باوریم که تا پایان سال میزان مصرف ماهیانه جامعه در حوزه تلفن همراه, یک میلیون دستگاه تلفن همراه باقی بماند.

غروی رام گفت: ما با ایجاد ۳ کمیسیون تخصصی اقداماتی را برای بهبود وضعیت و تسهیل فرآیند‌های اجرایی واردکنندگان در دست اجرا داریم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا کالایی که مسئولیت واردات آن به کشور را برعهده داریم به بهترین شکل به بازار ایران برسانیم.

۱۳۹۸/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...