نسخه چاپی

در لبنان چه خبر است؟

تبدیل اعتراض به توطئه!

عکس خبري -تبديل اعتراض به توطئه!

صهیونیستی و سعودی نیز همه تلاش خود برای تغییر مسیر اعتراضات و رو در رو قرار دادن مردم و حزب‌الله لبنان را به كار گرفتند و حتی در تلاش هستند پای ایران را نیز به این تظاهرات‌ها باز كنند.

در لبنان چه خبر است؟ مردمی که به خیابان‌های بیروت آمده‌اند، به چه چیزی معترض هستند؟ پس از آنکه وزیر رسانه لبنان اعلام کرد، قرار است دولت این کشور بر تماس صوتی واتس‌آپ مالیات ببندد، معترضان به این اقدام به خیابان‌ها آمدند، قانونی که «سیدحسن نصرالله» از آن به عنوان «جرقه‌ای در انبار باروت» یاد می‌کند؛ چرا که مردم لبنان مدت‌هاست از ناکارآمدی دولت و حجم فسادها که به قشر ضعیف این کشور آسیب‌های زیادی وارد می‌کند، معترض هستند! اعتراضاتی که با حمایت حزب‌الله لبنان نیز همراه شد و دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن حمایت از خواست مردم، ماجرا را این‌گونه روایت می‌کند: «به مردم معترض می‌گوییم ما نه ‌تنها اعتراض شما را درک می‌کنیم؛ بلکه به آن احترام می‌گذاریم.» اعتراضات مردمی توانست دولت سعد حریری را به عقب‌نشینی وادار کند و وی ساعاتی بعد از این تظاهرات خبر از توقف در اجرای این طرح داد.
اما این همه ماجرا نیست و جریان‌هایی به دنبال تداوم اعتراضات و تغییر مسیر آن هستند! در حالی که اعتراضات با هدف اصلاح سیاست‌های دولت لبنان است، صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و غربی‌ها درصدد هستند اعترضات را به سرنگونی دولت حریری و استعفای او تبدیل کنند و با ایجاد شرایط بی‌دولتی در لبنان اهداف خاص خود، از جمله ضربه زدن به حزب‌الله را دنبال کنند! در حالی که حزب‌الله از تداوم دولت و حمایت از آن گفته بود، باید مسئولان این کشور به جای استعفا و فرار بمانند و پاسخگو باشند و مشکلات را برطرف کنند. «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات‌اللبنانیه» و نزدیک‌ترین فرد در لبنان به عربستان سعودی با طرح این ادعا که دولت فعلی لبنان قادر به برداشتن گام‌های لازم برای بهبود وضع اقتصادی موجود نیست، خواستار استعفای وزیران این حزب از کابینه شد. رسانه‌های غربی، صهیونیستی و سعودی نیز همه تلاش خود برای تغییر مسیر اعتراضات و رو در رو قرار دادن مردم و حزب‌الله لبنان را به کار گرفتند و حتی در تلاش هستند پای ایران را نیز به این تظاهرات‌ها باز کنند.

۱۳۹۸/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...