نسخه چاپی

استقلال لیگ نوزدهم در دفاع و حمله مشكل دارد

استقلال امروز در شرایطی برابر سایپا قرار خواهد گرفت كه از حیث آماری شرایط مناسبی را در پایان هفته ششم به خود اختصاص نداده است.

به گزارش نما، آبی پوشان تا اینجای لیگ نوزدهم به طور میانگین در هر دیدار تنها 1 گل به ثمر رسانده اند و بیش از گل زده، گل دریافت کرده اند و در جام حذفی هم با وجود پیروزی مقابل فجر، در گلزنی در 90 دقیقه ناموفق بوده اند.

اخبار ورشی- این شرایط استقلال و ادامه ناتوانی بازیکنان این تیم برای گلزنی باعث شد تا استراماچونی تصمیم بگیرد در وقت‌های اضافه بازی با فجرسپاسی سیستم تیمش را چهار دفاعه کند و از محمد دانشگر در پست مهاجم استفاده کند.

بدشانسی چاشنی ناکامی

باید بپذیریم استقلال استراماچونی خوش شانس هم نبوده است. محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان سه بازیکن استقلال بودند که فاصله زیادی تا گلزنی نداشتند اما ضربات آنها قبل از رسیدن به تور دروازه فجر، به تیرک خورد تا به این ترتیب آبی ها در گلزنی در وقت قانونی ناکام باقی بمانند. بعد از منتفی شدن حضور گری هوپر در جمع آبی پوشان و پیوستنش به تیم والنینگ فونیکسس در لیگ استرالیا، حالا گزینه‌های دیگر روی میز مدیریت استقلال قرار دارد تا هر چه زودتر مهاجم جدید برای تیم جذب شود و گفته می شود یکی از این بازیکنان سابقه بازی در بوندس لیگا آلمان را دارد.

بدون کلین شیت در لیگ

مشکلات آبی پوشان فقط در گل زدن نیست، آنها در دفاع و درون دروازه هم مشکل دارند. حسین حسینی که رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در لیگ است، این روزها اوضاع را بر وفق مراد نمی‌بیند و تا قبل از بازی مقابل فجرسپاسی در 7 بازی لیگ و جام حذفی در این فصل، نتوانسته بود مانع از باز شدن دروازه اش در مقابل حریفان شود.

تنها حسینی مقصر نیست

حسینی در این بین تنها مقصر نیست و مدافعین استقلال هم در این مسئله تاثیر گذار بوده اند. نداشتن زمان کافی برای استراماچونی و تغییر در نفرات اصلی خط دفاعی استقلال می تواند از دلایل اصلی این معضل باشد. استقلال اکنون بدون ثبت کلین شیت، در هر شش بازی خود در لیگ گل خورده و فعلا تفاضل گل منفی یک دارد.

یزدانی مصدوم،دشتی اخراج،بازگشت کریمی

معضل دیگر آنها مصدومیت سیاوش یزدانی، مدافعشان است. آسیب دیدگی یزدانی از ناحیه عضله پشت پا است و گفته می‌شود احتمالاً ۲ تا ۳ هفته شرایط شرکت در تمرینات را ندارد و نمی‌تواند برای استقلال بازی کند. در سوی دیگر، علی دشتی وینگر آبی ها که در این فصل کمتر فرصت بازی پیدا کرده بود چندین بار مرتکب بی انضباطی شده است و به همین دلیل استراماچونی تصمیم گرفت این بازیکن را از تیمش کنار بگذارد. این اتفاق جایگاه عارف غلامی را در ترکیب مستحکم‌تر می کند. غلامی بازیکنی است که در کنار بازی در پست دفاع وسط توانایی بازی در پست دفاع راست را هم دارد و برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی یکی از رقبای بالقوه اش، علی دشتی بود. خبر خوب اما بازگشت علی کریمی است.‌ کریمی بازیکن ملی‌پوش استقلال در تمرین حاضر شد و در کنار سایر بازیکنان مشغول تمرین شد.

۱۳۹۸/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...