نسخه چاپی

سفر داماد ترامپ به مناطق اشغالی

بنی گانتس رئیس حزب كاحول لاوان(آبی سفید) معروف به ائتلاف ژنرال‌های اسبق صهیونیست از بنیامین نتانیاهو خواست به سبب شكست در تشكیل دولت، استعفای خود را اعلام كند.

به گزارش نما، بر اساس گزارش کانال هفتم تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی، بنی گانتس خطاب به بنیامین نتانیاهو گفت فعالیت‌های انتخاباتی در هفدهم سپتامبر پایان یافت و بار دیگر تشکیل دولت با شکست روبرو شد، به جای وقت تلف کردن در پست‌های ویدئویی، بهتر است ماموریت تشکیل دولت را به رئیس(رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی) ارجاع دهد.رئیس حزب کاحول لاوان رژیم صهیونیستی افزود بیایید دولت متحد لیبرالی را تشکیل دهیم که به اسرائیلی‌ها اهتمام نشان دهد.

سفر داماد ترامپ به مناطق اشغالی

اخبار بین‌الملل-جارید کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و یکی از معماران و بانیان طرح توطئه‌آمیز موسوم به «معامله قرن» اواخر ماه جاری میلادی به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ سفر می‌کند.

روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر کوشنر در اواخر ماه جاری میلادی به تل آویو نوشت هدف از این سفر اطلاع یافتن از قدرت خود برای تضمین تبلیغ باقیمانده معامله قرن است، به ویژه اینکه این طرح به خاطر انتخابات اسرائیل برای چندین ماه به تعویق افتاده است.

انتظار می‌رود کوشنر در این سفر با بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان(آبی سفید) رژیم صهیونیستی و نیز با بنیامین نتانیاهو نخست وزیرکنونی و رئیس حزب لیکود دیدار کند.

ابتکار کوشنر برای برگزاری آنچه نشست اقتصادی خوانده می‌شود، که در بحرین برگزار شد، مهم بود، ولی با شکست روبرو شد، زیرا کشورهای عربی از جمله کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) که در این کنفرانس شرکت کرده بودند، ابتکار اهدای پول را که کوشنر برای دستیابی به آن تلاش می‌کرد، نپذیرفتند، هدف کوشنر از جمع آوری پول اعراب این بود تا با اعطای آن به فلسطینیان، آنها را به پذیرفتن معامله قرن تشویق کند.

عضو لیکود: نتانیاهو هرگز خواستار تمدید مهلت تشکیل دولت نخواهد شد

«دیوید بیتان» از اعضای حزب لیکود در کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی از افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفت نتانیاهو هرگز از رئیس اسرائیل(ریولین) نخواهد خواست مهلت تشکیل دولت را برای ۱۴ روز دیگر تمدید کند. مهلت نخست تشکیل دولت، پنجشنبه آتی پایان خواهد یافت.

بیتان امروز یکشنبه به رادیو رژیم صهیونیستی گفت نتانیاهو هرگز خواستار تمدید مهلت تشکیل دولت نخواهد شد، چرا که فایده‌ای ندارد، زیرا حزب کاحول لاوان(آبی سفید) آماده ورود به هیچ مذاکراتی نیست. وی افزود موضوع فراکسیون راستگرا که نتانیاهو با دست کشیدن از آن مخالف است، تنها بهانه‌ای از سوی کاحول لاوان برای عدم ورود به مذاکرات با حزب لیکود است.

این عضو کنست حزب لیکود افزود رفتن به سمت سومین انتخابات احتمال دارد و حزب کاحول لاوان خواهان برگزاری انتخابات است، زیرا اطمینان دارد که اگر کیفرخواست علیه نتانیاهو ارائه شود، آنها نتیجه بزرگتری در انتخابات آتی خواهند گرفت.

عضو حزب لیکود بار دیگر حزب کاحول لاوان به ریاست بنی گانتس را مسئول بحران سیاسی رژیم صهیونیستی و تشکیل نشدن دولت پس از دومین انتخابات کنست از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون دانست.

بیتان اظهار داشت نتانیاهو با طرح رووین ریولین رئیس اسرائیل موافقت کرده است، ولی کاحول لاوان برای پذیرش آن آمادگی ندارد.

وی افزود مادامی که حزب کاحول لاوان با تشکیل دولت وحدت به ریاست نتانیاهو موافقت نکند، توافق بر سر مسائل دیگر سود و نتیجه‌ای ندارد، آنها وحدت را از دیدگاه خود تفسیر می‌کنند و از مواضع خود کوتاه نمی‌آیند، ما منتظر هستیم که حزب کاحول لاوان خود را درک کرده و به مذاکرات برگردد.

طرح ریولین بر تشکیل دولت وحدت تاکید می‌کند، در صورتی که کیفرخواست علیه نتانیاهو ارائه شود به طوری که انجام ماموریت(تشکیل دولت) برای وی دشوار شود، وی از ریاست دولت کناره‌گیری می‌کند بدون اینکه استعفا دهد و گانتس ریاست دولت را برعهده گرفته و نخست وزیر می‌شود.

۱۳۹۸/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...